Je pravděpodobné, že i vy se dopouštíte některých z pěti osudných chyb při sestavování dopisů zákazníkům a v dalších textech reklamní povahy. Tyto chyby omezují vaše prodejní výsledky a konec konců i vaši osobní úspěšnost. Pokud se vám podaří tyto chyby zcela eliminovat, budete svědky okamžitého zlepšení své úspěšnosti.

Chyba č. 1: Být soustředěn sám na sebe, nikoli na zákazníka a adresáta textu.

Toto je nejčastější a zároveň nejsnadnější chyba, které se můžete dopustit. Projděte některý z vašich textů a spočítejte, kolikrát se v něm vyskytují slova jako "my", "já", "naši" a naopak slova typu "vy", "vaši". Příště napište text tak, aby obsahoval co nejvíc slov druhého typu a aby text pojednával přednostně o tom, co zajímá adresáty. Pokud nevíte, co přesně zákazníky zajímá, zeptejte se jich. Rádi vám to řeknou.

Chyba č. 2: Špatný titulek

Máte pouze jednu velkou šanci, jak zaujmout adresáta textu a touto šancí je hlavní titulek sdělení. Udělejte všechno pro to, aby titulek byl silný, asertivní a přesvědčivý. Titulek musí být natolik účinný, aby si čtenář udělal závěr: "Pokud je toto pravda, musím se o tom něco dozvědět."


Chyba č. 3: Nepřehledný, špatně členěný text

Používejte v textu co nejvíc odrážek. Umožňují členit text do kratších, snadno čitelných částí. To je důležité zejména na internetových stránkách. Uživatelé stránku nejprve přelétnou než se rozhodnou si ji vytisknout a přečíst. Špatně členěný text je nezaujme, takže si ho pravděpodobně vůbec nepřečtou.


Chyba č. 4: Vzletná slova nebo žargon

Reklamní text by měl plynout podobně jako plyne živá, přirozená rozmluva mezi lidmi. Používání odborné hantýrky nebo naopak vzletných slov může snad na někoho zapůsobit, ale růst prodeje vám to nezajistí. Pište jednoduše, v krátkých větách a jasně.


Chyba č. 5: Špatné mezititulky

Pro každé 3-4 odstavce by měl být jeden mezititulek, což je vlastně titulek pro určitou část textu. Mezititulek by zde měl být a měl by být stručný a přesvědčivý. Měl by probudit zájem čtenáře. Soubor mezititulků je vlastně zkrácenou verzí celého sdělení.

Související