Královna značek
Hodnocení brandů. Coca-Cola je nejcennější značkou na světě, uvádí výroční zpráva o nejlepších globálních značkách vypracovaná poradenskou firmou Interbrand. Značka Coca-Cola představuje hodnotu 65 milionů dolarů. V první desítce jsou dále Microsoft, IBM, General Electric, Nokia, Toyota, Intel, McDonald's, Disney a Mercedes-Benz. Každá ze čtyř špičkových značek má hodnotu 50 milionů dolarů či více. Značky na pátém až desátém místě mají hodnotu nižší - od 34 milionů do 23,5 milionu dolarů.
Mezi značky, jejichž hodnota nejvíce stoupla, patří Google (20. místo), Zara (64. místo), Nintendo (44. místo), Starbucks (88. místo) a Apple (33. místo). Největší pokles vykázaly značky Ford (z 30. na 41. místo), Gap (z 52. na 61.), Kodak (ze 70. na 82.), Pizza Hut (z 66. na 74.) a Motorola (z 69. na 77.).
Přestože Marlboro má nyní jen omezené možnosti působit reklamou, je stále 14. nejhodnotnější globální značkou oceněnou na 21,2 milionu dolarů.
KJK