Eric Maisel: "Trénink kreativity".

PORTÁL, 287 Kč včetně DPH.

Bližší informace na tel. čísle: 283 028 203.

KDE VZÍT NÁPADY. "Nejkratší definicí kreativity je slovní spojení - mít nápady. Spojujeme ji obvykle s básníky, umělci či vynálezci. Ale kreativita nám pomáhá dělat lépe jakoukoli činnost. Jenom je nutné více využívat myšlení a představivost a přistupovat ke světu s větší zvídavostí," tvrdí autor. Ve své knize nabízí čtenářům program, který jim umožní rozvinout právě jejich tvořivý potenciál. Během pomyslného roku se budou čtenáři každý týden zabývat různými aspekty tvořivého procesu. První čtyři týdny je třeba věnovat praktické přípravě: Udělejte si čas, udělejte si prostor a investujte do tabule, doporučuje kromě jiného autor. Další čtyři týdny věnuje autor duševní regeneraci: Odpusťte si své nezdary, bojujte s nudou, přestaňte se naparovat.

Kroky na cestě k tvůrčímu myšlení napovídají úkoly na další týdny. Milovat logiku a intuici se naučíte během třicátého sedmého týdne. Plán, jak se postavit na nohy, když přijde nezdar, nabídne cvičení na čtyřicátý čtvrtý týden. Na konci pomyslného roku už dokážete začít pracovat na vlastním kreativním projektu.

Tomáš Novák, Yveta Kudláčková: "Asertivní žena".

GRADA Publishing, 129 Kč včetně DPH.

Bližší informace na tel. čísle: 220 386 511-12.

Jak se ubránit manipulaci, jak kritizovat. Napadají vás při jednání s lidmi některé z následujících vět? Raději vyhovím, tolik se zase nestane. Moudřejší ustoupí. Já už tomu vlastně nerozumím. Možná má pravdu a mýlím se já. Pokud ano, pak podle názoru autorů je na čase začít s tréninkem asertivních technik a dovedností, tentokrát s důrazem na hledisko genderové. Popis asertivních postupů je pouhou osnovou, která podle autorů umožňuje ukázat, v čem se obě pohlaví ve formách svého asertivního prosazování liší. Čtenářky se dozvědí, jak se chovat asertivně, jak zabránit manipulaci, jak kritizovat bez rizika střetu či jak vést rozhovor. Příručka se ale dotýká také aktuálních témat harassmentu, genderové diskriminace, domácího násilí a nevyhýbá se ani prozaické žárlivosti, seznamování nebo hledání zaměstnání. Součástí textu jsou i oblíbené testy sebepoznání a deset základních asertivních práv. Například: Mám právo říci: Je mi to jedno, nerozumím, já nevím, stejně jako mám právo změnit názor nebo dělat nelogická rozhodnutí či chyby.

Vladimír Provazník: "Psychologie pro ekonomy a manažery".

GRADA Publishing, 268 Kč včetně DPH.

Bližší informace na tel. čísle: 220 386 511-12.

Hodnocení pracovníků, motivace a stimulace k práci. Po krátkém úvodu do historie a současnosti obecné psychologie přibližují autoři teoretická východiska spolu s výkladem forem psychologického poznávání a způsobů praktického využívání psychologie práce. Psychologický rozbor lidské činnosti včetně výkladu o paměti či jednotlivých formách psychického selhání nabízí další text. Protože úroveň a kvalita mezilidské interakce je závislá na porozumění partnerovi, zabývají se další stránky fenoménem osobnosti. Poradenství v oblasti psychologie práce, kterým se zabývá následující kapitola, zahrnuje vymezení profese, posuzování pracovní způsobilosti, kvalifikace, kompetencí pracovníků. Psychologické přístupy v systému člověk, stroj a pracovní prostředí spolu se způsoby jejich řešení v manažerské rovině zachycují výkonnost, ale i spokojenost, respektive další osobnostní růst zaměstnance každé organizace. Podíl vedoucích pracovníků na vytváření sociálního klimatu je rozhodující. Oblasti, ve kterých lze uplatnit psychologii práce ve firmě, shrnují autoři v poslední kapitole. Jde např. o expertizy v oblasti konstrukce a úpravy pracovních prostředků.

Antonín Mezera: "Pro jaké povolání se hodím?"

Computer Press, 187 Kč včetně DPH.

Bližší informace na tel. čísle: 546 122 512.

Jak poznat sám sebe a správně se rozhodnout. Vaše dítě končí základní školu a vy společně zvažujete, která profese je mu nejbližší. Dostat se na většinu středních škol není problém. Jenže stejnou otázku si kladou i rodiče středoškoláků, když společně přemýšlejí o vysoké škole. I během studia vysněné vysoké školy občas hlodá otázka, jestli právě tahle škola odpovídá studentovým schopnostem, zájmům a představě o budoucí profesi. Právě odpovědi na podobné otázky se pokouší najít autor. Prvním krokem je sebezpoznání - k poznání toho, k čemu inklinujete a pomocníkem k vytvoření osobnostního profilu je test profesionální orientace. Pomocníkem na cestě k vysněné profesi je sedmistupňové plánování, které se skládá z následujících kroků: Naučte se rozvíjet své dovednosti, stanovte si konkrétní cíl, ujasněte si, jaký je váš handicap, poznejte školu, kam se hlásíte. Víte, kde hledat informace o budoucím studiu a povolání? Ale víte také, kam se řítí trh práce a jak se mění nároky na odbornou kvalifikaci? Příklad: V cestovním ruchu, gastronomii a hotelnictví jsou dnes na nové uchazeče kladeny nejen jazykové požadavky, ale i nároky na dobrou komunikaci a kulturní orientaci.

Všechny knihy si můžete objednat na dobírku na adrese:

Economia, a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail: zdenka.mejzlikova@economia.cz.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-11919350-kreativita-asertivita-a-vhodna-profese