Vadilo by vám legální a přehledné rozdělení zdravotní péče na placený nadstandard a bezplatný standard? Připlatili byste si za lepší přístup lékařů?

Jiří Stabla
Jiří Stabla
zakladatel Konopných lékáren, Konopne-lekarny.cz
Lékaři by měli být ke každému stejně vstřícní, vždyť se jedná o lidi, kteří mají problém a potřebují pomoc, nechceme arogantní lékaře.
Hana Gawlasová
Hana Gawlasová
partnerka advokátní kanceláře Squire Patton Boggs
Rozdělení na bezplatnou standardní péči a placenou nadstandardní je rozumný nápad. Připlácení za lepší přístup ne. Profesionální a slušný přístup je součástí poskytování lékařských služeb.
Kvido Štěpánek
Kvido Štěpánek
ředitel Isolit-Bravo
ANO.
Martin Hutař
Martin Hutař
jednatel ve společnosti PRO-BIO
Určitě ano, je to přece normální postup v každém odvětví podnikání. Zdravotnictví nemůže být vyjímkou. Bohužel stálé omílání socialistických hesel některými stranami tomu brání.
Petr Kocian
Petr Kocian
ředitel klinik DuoVize a NeoVize
Obnovení nadstandardů, jejich správná definice a znovuzavedení regulačních poplatků je nezbytné pro dlouhodobé udržitelné financování zdravotnictví. Dostupnost nadstandardu překvapivě zvyšuje i kvalitu a dostupnost standardní péče.
Mirko Kalous
Mirko Kalous
Okin Group
Nevadilo a rád si připlatím. V mnoha zemích nabízejí zdravotní pojišťovny I komerční zdravotní pojištění, z něhož hradí nadstandardní zdravotní péči.
Magdalena Souček
Magdalena Souček
vedoucí partnerka EY v České republice
Ve většině oblastí zdravotní péče by dávala smysl jasná specifikace standardu hrazeného z povinného zdravotního pojištění a navíc možnost připlacení za lepší řešení. V řadě zemí to řeší možností připojištění. Osobně si za nadstandard ráda připlatím.
Dan Jiránek
Dan Jiránek
Bývalý předseda Svazu měst a obcí ČR
Přehledné rozdělení a legalizace toho, co v oblasti šedé ekonomiky fungovalo vždy, v lepším případě se to obchází tzv. dary a sponzorstvím. Přístup lékařů by rozhodně neměl být závislý na dalších platbách.
Barbora Daňková
Barbora Daňková
jednatelka pro vývoj diagnostických produktů, jednatelka TCC online
Syna dnes propustili po 10 dnech z JIP. Na počátku bylo rutinní propíchnutí středního ucha po 1 minutě strávené na pohotovosti. Za další minutu hotovo. Pokud bychom si mohli připlatit důkladnější prohlídku a zjištění CRP, nemusel bojovat o život!
Ladislav Brázdil
Ladislav Brázdil
generální ředitel Závodů lehkých konstrukcí Loštice (ZLKL)
Rozdělení na standardní a nadstandardní služby je zcela jistě logické a přínosné pro všechny strany. Mnoho lidí si rádo zaplatí za služby, kterých se jim aktuálně nedostává. Díky těmto penězům pak může růst úroveň i standardních služeb.
Uvítal bych rozděleni na standardní bezplatnou a nadstandardní příplatkovou péči. Přístup lékařů by však měl být v obou případech profesionální.
Vadilo, bezplatný standard nefunguje pořádně ani teď a co potom, až se zavede nadstandard? Většina lidí na nadstandard nemá, necháme je kvůli tomu trpět a umírat? Lékař má léčit všechny stejně dobře a kvalitně a ne podle toho, kolik mu kdo zaplatí.
Josef Jeleček
Josef Jeleček
generální ředitel firmy Tedom
Určitě ano, každá služba má svoji cenu, zdravotnictví nevyjímaje. Pokud chci kvalitní službu, měl bych mít právo si ji zaplatit.
Samozřejmě ano. Falešné rovnostářství již skončilo ve většině oblastí života, pomalu končí ve školství a zdravotnictví je na řadě. Dovolme těm co na to mají utratit peníze v českém zdravotnictví.
Radomír Klofáč
Radomír Klofáč
zakladatel a jednatel MORIS design
Ano, tuto možnost bych uvítal. myslím, že je to přínosné pro obě strany.
Karolína Topolová
Karolína Topolová
generální ředitelka AAA Auto
Ano, ale nemělo by to vést ke snížení úrovně standardu.
Martin Lipert
Martin Lipert
zakladatel eReading.cz, CEO v Team Business, s.r.o.
Máme za rok dvojnásobný počet návštěv u lékaře než je průměr v EU, léčíme draze nevyléčitelné a pak každý rok děti "za školou" vybírají dvacky, abychom měli na léčbu dětských onkologických pacientů. Pochybuji, že nadstandardy vyléčí zdravotnictví.
Naši pacienti si rádi zaplatí za naší péči. Jsem názoru, že když se skloubí odborná účinná péče a lidský přístup, tak to vždy funguje a lidé jsou spokojení, i když si musí péči zaplatit. "Bezplatný" standard by ale měl fungovat.
Šárka Litvinová
Šárka Litvinová
spolumajitelka společnosti Asiana
Nevadilo by mi to a za nadstandard bych si připlatila. Bezplatný standard by ale neměl ztratit na kvalitě a důstojnosti vůči pacientovi.
Arthur Braun
Arthur Braun
partner, bpv Braun Partners
V podstatě to již dělám, protože v Německu jsem soukromě pojištěný. V praxi to znamená, že lékař dostane dvojnásobnou odměnu, když mě ošetří. Nejvíc ale pomůže, že manželka je lékařka, která zná místní lékaře :-).
Tomáš Prajzler
Tomáš Prajzler
Regionální ředitel Talentor Advanced Search
Nevadilo, ba naopak.
Evžen Korec
Evžen Korec
generální ředitel firmy Ekospol
Rozdělení zdravotní péče na placený nadstandard a bezplatný standard bych velmi uvítal a považuji za podstatnou chybu, že to zájemcům doposud umožněno nebylo. Za kvalitnější přístup lékařů bych si velmi rád připlatil.
Takové programy přece normálně fungují (viz Santé, Homolka Premium Care, atd.).
Určitě ano.
Související