Chybí vám v Česku nějaký konkrétní obor vysokoškolského studia, který byste uvítali u svých zaměstnanců?
Chybí vám v Česku nějaký konkrétní obor vysokoškolského studia, který byste uvítali u svých zaměstnanců?
Oborů je až příliš. To, co nám chybí je, chápání širších souvislostí a alespoň základní znalost praxe.
Úroveň potravinářských a zemědělských škol až na vyjímky značně upadla. Z toho plyne i nezájem studentů. Nepotřebujeme chovatele koní, papoušků nebo studium oborů pro státní správu a evropské fondy!
Spíš bych uvítal větší popularizaci zejména technických oborů. Například tak, že se spojí firmy se středními a vysokými školami a naleznou společný způsob, jak ke studiu na technických školách přitáhnout více mladých lidí.
Degradace VŠ vzdělání nabývá děsivých rozměrů. Vzdělávání je teoretické a "rychlokvašné". Příjmy učitelů jsou nižší než zdravotních sester a nikdo se tím nezabývá. Zcela chybí soustavné vzdělávání pro nižší a střední zdravotní management.
Ano, zdravý životní styl.
Konkrétní obor nechybí, ale chybí sepětí škol s praxí a absolutně absentuje jakákoliv úroveň a náročnost studia. Magistře, inženýre, dnes už zní bezmála jako nadávka a hloupých vysokoškoláků jsem potkal milion.
Absolventi českých vysokých škol trpí zásadním nedostatkem praxe. Uvítali bychom, kdyby na vysokých školách přednášeli lidé, kteří v daném oboru už něco reálného dokázali. Narušilo by to současné „skleníkové prostředí“, kdy se vyučuje pouze teorie.
Nechybí. V celém školství (nejenom VŠ) chybí schopnost vzdělávat a chápat svět a jednotlivé obory v souvislostech.
Analýza a práce s daty v daleko více oborech. Je to základ a umí to minimum lidí.
Design aplikací a webu jako kombinace umění, užitého designu a IT technologií.
Podle mého není cestou zřizování nových a nových oborů. Přílišná specializace uzavírá myšlenkové obzory, což není dobrá průprava pro nacházení nových příležitostí, postupů a nápadů - přitom právě v tom mohou být absolventi Česku nejprospěšnější.
Pár oborů jistě chybí, ale mnohem více jich je zcela zbytečných. Existuje řada odvětví, kde školy naprosto nestačí realitě života. Jedinec s dostatečným zájmem a vnitřní motivací "učivo" daného oboru vstřebá a rozvine za pár měsíců.
Naopak, v Česku spousta oborů přebývá. Trh se však brzy vyčistí, protože zaměstnavatelé si již uvědomují, že korelace mezi tituly (měkkých oborů) a pracovními úspěchy neexistuje. Studenti si pak rozmyslí všechny politologie a sociologie.
Konkrétní obor nechybí. Spíše by se hodilo, kdyby se všemi obory prolínal důkladný trénink orientace na potřeby zákazníka a otevřenosti k názorům druhých. Často se stává, že nás odbornost učí, že náš pohled je ten správný. Ale mnohdy to tak není.
Podle mého názoru je třeba nejprve zlepšit celkovou úroveň univerzitního vzdělání a teprve poté uvažovat o nových oborech.
Spojovat více informací dohromady. Nejenom odborných, resp. méně odborných a více o sobě/nás samých. To bych si přál ale globálně....
Nikoliv konkrétní obor, ale úplnější všeobecné vzdělání přírodními vědami počínaje a humanitními obory konče. Matematika jako základ. Nakonec schopnost vidět věci v souvislostech a nebát se vlastního úsudku.
Kriticke mysleni o okolnim svete a predevsim o sobe samych.
Související