Jaké trendy ve vašem oboru budou podle vašeho očekávání převládat v roce 2016?
Jaké trendy ve vašem oboru budou podle vašeho očekávání převládat v roce 2016?
Outsourcing podnikových procesů bude vice využívat nové technologie, která zrychlí a zlevní poskytované služby - zejména v oblasti umělé intelligence, ať už nasazením robotů nebo učících se strojů.
Potravinářství bude dále ovlivněno rostoucím zájmem o zdravější a aktivnější životní styl. Bude záležet na formě nabídky a růstu koupěschopnosti obyvatelstva, jak rychlý bude tento trend.
V logistice bude pokračovat rozvoj elektronické komunikace, pravděpodobně klesnou námořní sazby a pomalu se bude zvyšovat cena silniční evropské dopravy. Nejvíce bude poptávaná flexibilita a bezpečnost zajištění dopravní a skladové kapacity v ČR.
Elektronické knihy zažijí pravděpodobně konsolidaci.
Rok 2016 přinese opět protisměrné debaty ohledně zavedení inkluzivního vzdělávání. Jakož i polemiku o zavedení povinné přijímací zkoušky pro uchazeče o studium na SŠ a pro maturanty povinnost skládat od roku 2021 maturitní zkoušku z matematiky.
Lidská roztaženost, sobeckost a rozcapenost bude ještě setrvačností narůstat, ale "nejlepší léta" už má za sebou. Kyvadlo se vrací a do módy bude přicházet skromnost, čest, poctivost, pracovitost, altruizmus.
Naši zákazníci budou mít více času a také ochotu zaplatit za kvalitní bioprodukty spojené s příběhem a zážitkem na farmě, v restauraci ap. Zájem o kvalitní plnohodnotné biopotraviny nadále poroste.
Regulace. Nový zákon o úvěrech pro spotřebitele zatřese trhem.
V roce 2016 bude sílit zájem klientů z oblasti energetiky a čím dál více budeme poskytovat právní poradenství v oblastech související s digitalizací firem (průmysl 4.0). V rámci naší firmy také pociťujeme rostoucí vliv IT na běžný provoz.
Bude pokračovat růst zájmu o nové bydlení. Odhaduji, že developeři jen v Praze prodají 8000 nových bytů, což bude o tisíc více, než je očekávaný letošní rekord. EKOSPOL tomu přispěje tím, že do prodeje zařadí na 700 bytů v atraktivních lokalitách.
Po letošním růstu prodejů nových vozů čekáme oživení segmentu ojetých aut. Bude ale také pokračovat konsolidace trhu, ze kterého budou mizet malí prodejci s omezeným výběrem vozů, kteří nemohou nabízet tak široké spektrum služeb, garancí a bonusů.
Slévárenství bude pod tlakem snižování cen, což nebude dobrá zpráva pro výrobce. Protože klesne cena ropy i dopravy a tím vzroste konkurence evropským výrobcům z Asie, sníží se ceny lehkých kovů a plastů. VW bude drtit dodavatele pro dieselgate.
V oboru logistiky a skladování je stále zájem o inovativní spojení manipulační techniky a regálových systémů, která přinášejí nejlepší rentabilitu. Pokračuje také trend zájmu o alternativní úsporné pohony vysokozdvižných vozíků, zejména CNG a Li-ion.
Kogenerace celosvětově poroste i z důvodu uzavření pařížské klimatické dohody. Bohužel u nás doposud slibně se rozvíjející obor díky sporům ERÚ a MPO bude patrně stagnovat, což nám způsobí dočasný pokles. Avšak v zahraničí zcela jistě porosteme.
V oblasti rozvoje lidí bude vzrůstat tlak na individuální a efektivní formy, na práci s postoji, hodnotami, motivací a angažovaností a na druhé straně také na témata týkající se obnovy energie, zvládání stresu, osobní a životní spokojenosti.
To si přečtete jinde. My budeme za všech okolností SPOJENCEM VE VAŠEM PODNIKÁNÍ. Uděláme z IT a informačních systémů (ERP) strategickou součást vašeho byznysu, podpoříme vás na cestě nahoru. Stále nejdůležitější budou lidé.
Trh poroste. Lidé chtějí šetřit čas, mají na to peníze i správné myšlení. Otázka je, jak zareagují firmy na nové modely jako my. Zdali inovují a poskytnou lepší služby. Pokud se ale koukneme, jak reagovaly taxi dispečinky na Liftago, tak asi nebudou.
V našem poměrně novém oboru Smart Home se dá očekávat další rozvoj, příchod nových konkurentů (ať už startupů nebo i pořádných) a hlavně zvýšení poptávky. My jsme ale připraveni a vždy o krok vpředu :-).
Průmysl 4.0 bude žhavým tématem, objeví se noví evropští technologičtí šampioni – budoucí Googly a Facebooky "chytrého průmyslu". Poradenské firmy k tomuto trendu výrazně přispějí.
Věřím, že bude ubývat množství předepsaných léků na stavy, které je možné řešit bez nich a ještě navíc cíleně. Takže také věřím, že se bude zvyšovat vůle lidí dát své léčbě, svému tělu a mysli potřebnou péči.
V naše realitním businessu můžeme očekávat jednoznačně růst cen nemovitostí a mírný růst úrokových sazeb u hypoték. Kdo ale bude chtít dobře koupit či prodat, měl by se obrátit na odborníky, není čas ztrácet peníze.
My se pohybujeme v retail marketingu a zde budou tyto trendy: interaktivita, pozitivní emoce, přidaná hodnota, CSR, služby. Kdo na to půjde postaru - přes slevy a akce - bude mít problém. Důležité je trendy nesledovat, ale vytvářet - tak to děláme my.
Související