Mohou pojišťovny rozlišovat pojištěnce dle pohlaví, nebo jde o diskriminaci?

Mohou pojišťovny rozlišovat pojištěnce dle pohlaví, nebo jde o diskriminaci?

V první řadě jde o hloupost, pokud se neprokáže, že právě pohlaví je určující parametr pro pojistné plnění daného pojistného produktu.
Princip pojišťovacího byznysu je na hodnocení rizik a kategorizaci klientů založený. Dnes vadí rozdíly v pohlaví, zítra to bude něco jiného.
Veškeré rozlišování by mělo být v kompetenci pojišťoven. Ony si musí posoudit diskŕiminační faktory.
Rozhodně se jedná o diskriminaci, nehledě na to, že rozlišování pohlaví povede k nárustu pojistného.
Nechme to na pojišťovnách samotných. Pokud se nejdená o monopol, pak nechť si pojišťovny nastaví podmínky sami. A trh rozhodne.
A co diskriminace temperamentních? Ti mají být ublížení, když se bude sledovat nehodovost? Algoritmus rizikovosti je zcela na pojišťovně.
Rozlisovani pouze pole pohlavi je diskriminace. Vyssi roli by mela hrat historie konkretniho ridice.
Jiří Machálek
Jiří Machálek
ředitel společnosti West Media
A proč se vůbec nějaké privátní společnosti zakazuje, aby si své klienty rozlišovala jak chce?
Jestli jsem muž, nebo žena by nemělo hrát roli. Měl by mít řidič-muž vyšší pojištění jen kvůli tomu, že řidičky-ženy bourají méně často?
Související