Efekt myšlenkového ukotvení je klam projevující se především v ekonomickém a finančním uvažování. Je založený na tendenci řídit se při rozhodování určitou výraznou, nejčastěji prvou informací, kterou jsme v dané situaci získali, a pomíjet informace, které jsou pro správné rozhodnutí důležitější.
Název efektu je odvozen od sklonu přisuzovat při uvažování nepřiměřenou váhu určité „myšlenkové kotvě“. Může jít o jakoukoli informaci, která se pro nás při uvažování nebo rozhodování stává určitým vodítkem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Urban
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



