V horlivých debatách o změně hranice důchodového věku to možná na první dobrou není tak patrné, ale právě teď je ideální čas, aby si zaměstnavatelé uvědomili hlavní poselství, které za tím vším je. Populace stárne. Smiřte se s tím a připravte se.

Stárnutí populace a postupné zvyšování věku odchodu do důchodu je prakticky nezvratná budoucnost. Zatímco dnes slyšíme převážně zprávy o věkové diskriminaci a o problémech dnešních šedesátníků se sháněním místa, za pár let to bude velmi pravděpodobně jinak. Mladých je nedostatek a stárnout bude přirozeně i zaměstnanecká populace. Už za pár let budou lidé ve věku 60+ tvořit velmi podstatnou část zaměstnanců, které nepůjde jen tak přehlížet a nechávat je v práci „dožívat“. Pokud si to zaměstnavatelé uvědomí, mohou tím hodně získat.

Šedesátníci totiž představují cenný zdroj zkušeností a moudrosti, ale třeba i stabilitu, které lze využít například k budování silné firemní kultury. Ti, kteří mají dlouhodobou věrnost určité organizaci, mohou být také skvělými ambasadory firemních hodnot. Šedesátníci také často přinášejí stabilní a klidný přístup k práci, což může pomoci udržet harmonii a vyrovnanost v pracovním prostředí. Jejich zkušenosti tak mohou přispět i k zachování kontinuity v průběhu změn ve firmě. Díky svým komunikačním dovednostem a schopnosti pracovat s lidmi různých věkových skupin mohou rovněž přispět k posílení týmové spolupráce. Jsou schopni řešit konflikty v týmu. Skvěle mohou fungovat i jako mentoři pro mladší zaměstnance. Právě od šedesátníků může generace Z získat cenné životní zkušenosti, jako je odolnost vůči změnám, houževnatost, vytrvalost a uvědomění si důležitosti mezilidských vztahů mimo digitální svět.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 50 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.