Máme tendenci obdivovat. Rádi se necháváme inspirovat. Chceme být jako naše vzory. V kombinaci s rozvojem sociálních sítí se zrodil influencer. Člověk – vzor. Stal se neoddělitelnou součástí nejen světa marketingu. Prokázal, že má vliv a schopnost ovlivňovat rozhodování lidí.

Postupem doby influenceři prostoupili téměř všemi segmenty ekonomiky. Jejich profily na so­ciálních sítích se hemží doporučeními na produkty, služby, zážitky. Životní moudra nevyjímaje. Ale ze všeho nejvíc z toho dýchá absolutní pohoda a naprostá bezstarostnost.

Problém ovšem nastává, pokud influencer prostřednictvím sociálních sítí začne prezentovat, doporučovat, nebo dokonce nabízet investiční produkty. Nejenže k uvedenému nemá většinou potřebnou licenci, vzdělání ani zkušenosti, ale hlavně svým jednáním může způsobit široké skupině lidí značné finanční škody.

Loni byl v Hongkongu uvězněn youtuber Joseph Lam. Je obviněn z podvodu se škodou 128 milionů dolarů.

Minulý rok byl v Hongkongu uvězněn jistý crypto influencer a youtuber Joseph Lam, který je obviněn z potenciálního podvodu 1400 lidí se škodou 128 milionů dolarů. Tento případ není ve světě ojedinělý. Z investování podle sociálních sítí se stává fenomén. Prezentování investičních úspěchů se stalo novou módou a investoři jsou oslněni. Podléhají nebývale rychle.

Investování je komplexní disciplína, ve které neexistuje zázračná a za všech okolností úspěšná strategie. Zisky i ztráty jsou denním chlebem. Pokud nechcete svými penězi přispět na ještě luxusnější život influencera, obraťte se na zkušené odborníky s licencí. Pokud zrovna nevyděláte, minimalizujete alespoň riziko ztráty.

Související