Focus se v podstatě nezměnil, ale svět se mění kolem něj. A tak se postupem let stal jedním z mála tradičních modelů, které se na evropském trhu stále drží. Klasický kombík nižší střední třídy má zvládnout roli rodinného vozu, aniž by k tomu potřeboval zvýšenou karoserii. Na boj o zákazníky se nevybavuje ani odvážným stylem, natož elektrickým pohonem. Je to pořád univerzál, který má brát na cesty rodinu i se zavazadly, a navíc poskytnout řidiči docela příjemné svezení.
Jelikož se ale moderní technologie a trendy nevyhýbají ani jemu a protože poptávka zákazníků se změnila, nabídka motorů je tak jednoduchá, jak jen může být. Kombík pohání jen litrový benzinový motor ve dvou výkonových variantách (125 a 155 koní), případně čtyřválcový turbodiesel. Benzinový tříválec si pomáhá mildhybridní technologií. Až donedávna se dal šestistupňový manuál objednat i v kombinaci s výkonnějším tříválcem, teď už je standardně výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou. To na vysvětlenou, jak je možné, že vůz v testu manuál má, přestože ho pohání silnější litrový motor.
Výbava Focusu je přehledná a poměrně bohatá. Světlomety mají kompletně LED techniku, nechybí tempomat nebo dvouzónová klimatizace, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka a také 13,2palcový dotykový displej s navigací. Jen kola jsou v základu ocelová, za příplatek 4500 korun se dají pořídit 16palcové lité disky.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později