Focus se v podstatě nezměnil, ale svět se mění kolem něj. A tak se postupem let stal jedním z mála tradičních modelů, které se na evropském trhu stále drží. Klasický kombík nižší střední třídy má zvládnout roli rodinného vozu, aniž by k tomu potřeboval zvýšenou karoserii. Na boj o zákazníky se nevybavuje ani odvážným stylem, natož elektrickým pohonem. Je to pořád univerzál, který má brát na cesty rodinu i se zavazadly, a navíc poskytnout řidiči docela příjemné svezení.
Jelikož se ale moderní technologie a trendy nevyhýbají ani jemu a protože poptávka zákazníků se změnila, nabídka motorů je tak jednoduchá, jak jen může být. Kombík pohání jen litrový benzinový motor ve dvou výkonových variantách (125 a 155 koní), případně čtyřválcový turbodiesel. Benzinový tříválec si pomáhá mildhybridní technologií. Až donedávna se dal šestistupňový manuál objednat i v kombinaci s výkonnějším tříválcem, teď už je standardně výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou. To na vysvětlenou, jak je možné, že vůz v testu manuál má, přestože ho pohání silnější litrový motor.
Výbava Focusu je přehledná a poměrně bohatá. Světlomety mají kompletně LED techniku, nechybí tempomat nebo dvouzónová klimatizace, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka a také 13,2palcový dotykový displej s navigací. Jen kola jsou v základu ocelová, za příplatek 4500 korun se dají pořídit 16palcové lité disky.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Srpová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



