Patří ke značkám se skromným podílem na trhu, ale o to intenzivnější loajalitou příznivců. Milují svébytný italský styl a obdivují věhlasnou historii Alfy Romeo. Zápal zákazníků pro věc by jí ostatní výrobci mohli závidět.
Ve zlaté poválečné éře Alfa znamenala totéž co dnes BMW. Dynamické pojetí a schopnost vdechnout mrštného atletického ducha i velkému ředitelskému vozu. Po dvou dekádách útlumu na technice převzaté od Fiatu se vizionářský ředitel Sergio Marchionne pokusil značku vrátit ke kořenům. Z jeho plánů se zdaleka nerealizovalo vše, ale dva zajímavé modely přece jen z dílen vyjely: sedan Giulia a příbuzné SUV Stelvio.
Právě pro ně nechal zesnulý šéf za víc než miliardu eur vyvinout ultimativní architekturu zaměřenou na jízdní dynamiku a nízkou hmotnost. Nešetřilo se na ní hliníkem ani uhlíkovými kompozity. Jediné, na co Marchionne před deseti lety nepomyslel, byla elektromobilita a zástavba baterií, takže první generace Stelvia bude nejspíš také poslední. Nový management pod hlavičkou skupiny Stellantis už nad platformou udělal kříž.
Do zatáček jako do tance
Dnes tak máme vzácnou možnost nechat se omámit kouzlem nejpokročilejší techniky, ještě nekompromisně orientované na radost z jízdy. Nic na tom nemění aktuální facelift, který přinesl jen kosmetické úpravy a o půl generace modernější infotainment.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později