V Evropě vymírají velká rodinná auta. Se spalovacími motory mají příliš vysoké emise CO2, poptávka po bateriových verzích je zatím nejistá. Volkswagen Sharan i Ford Galaxy skončil, Renault svůj průkopnický Espace nejprve přestavěl na crossover a i ten se teď chystá o číslo zmenšit.
Sedmimístné uspořádání nabídnou některá SUV, ale celkovým prostorem se starému dobrému mikrobusu s nízkou podlahou nevyrovnají. Japonci a Korejci takové kočáry do Evropy nevozí, většinu jich prodají v Americe. A právě odtamtud přijíždí jeden z posledních obhájců myšlenky obývacího pokoje na kolech, Chrysler Pacifica. Výrobce dnes patří do skupiny Stellantis, ale v jeho oficiální evropské nabídce vůz nenajdete. Patří mezi „Ameriky“ dovážené individuálně, v našem případě firmou Tucar.
Křeslo skoro pro každého
Pod elegantně zaoblenými tvary s aerodynamicky skloněnou přídí se skrývá klasická jednoprostorová karoserie s posuvnými boční dveřmi. Délka 5,2 metru s rozvorem náprav 3,1 metru mají předvídatelné následky pro toporný pohyb a parkování ve městě. Výhodou je ale rozhled kolem nízké a krátké přídě. Při pojíždění po parkovištích se zvýšeným pohybem dětí to je zřetelná výhoda proti zavalitým SUV.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později