V Evropě vymírají velká rodinná auta. Se spalovacími motory mají příliš vysoké emise CO2, poptávka po bateriových verzích je zatím nejistá. Volkswagen Sharan i Ford Galaxy skončil, Renault svůj průkopnický Espace nejprve přestavěl na crossover a i ten se teď chystá o číslo zmenšit.
Sedmimístné uspořádání nabídnou některá SUV, ale celkovým prostorem se starému dobrému mikrobusu s nízkou podlahou nevyrovnají. Japonci a Korejci takové kočáry do Evropy nevozí, většinu jich prodají v Americe. A právě odtamtud přijíždí jeden z posledních obhájců myšlenky obývacího pokoje na kolech, Chrysler Pacifica. Výrobce dnes patří do skupiny Stellantis, ale v jeho oficiální evropské nabídce vůz nenajdete. Patří mezi „Ameriky“ dovážené individuálně, v našem případě firmou Tucar.
Křeslo skoro pro každého
Pod elegantně zaoblenými tvary s aerodynamicky skloněnou přídí se skrývá klasická jednoprostorová karoserie s posuvnými boční dveřmi. Délka 5,2 metru s rozvorem náprav 3,1 metru mají předvídatelné následky pro toporný pohyb a parkování ve městě. Výhodou je ale rozhled kolem nízké a krátké přídě. Při pojíždění po parkovištích se zvýšeným pohybem dětí to je zřetelná výhoda proti zavalitým SUV.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



