Když Juke, populární městský crossover od Nissanu, vyjel před čtrnácti lety poprvé, nikdo tehdy pořádně nevěděl, kam se mu dívat „do očí“. Zdvojené přední světlomety byly pro tehdejší svět matoucí, ostatní značky se k tomuto trendu postupně přidávaly až mnohem později. Ačkoliv tedy druhá generace v ničem neslevila z designové odvážnosti, zdá se být přijatelná pro širší publikum. Co se ještě včera jevilo jako extravagantní, dnes takřka splyne s davem.
Především však Juke mezigeneračně trochu vyrostl, takže i zadní sedadla jsou nyní dobře použitelná, pokud se sem zrovna nesnaží směstnat tři pasažéři. A kufr s relativně vysokou nákladovou hranou si zaslouží pochvalu už za to, že navzdory předpokladům pojme i rezervní kolo. Jeho objem je však celkově skromný, naskládat sem všechny tašky s týdenním nákupem nemusí úplně klapnout.
Komu se jeví litrový tříválec s výkonem 114 koní pro městské auto jako poddimenzovaný, může nově sáhnout po hybridu, kde nepřeplňovaná benzinová šestnáctistovka na pohonu spolupracuje s elektromotorem. Takto vybavený Juke startuje vždy na elektřinu, a pokud má řidič dostatečně lehkou nohu a jede městskou rychlostí, teoreticky může nechat spalovací motor spát i několik kilometrů. Lithiová baterie s kapacitou 1,25 kWh dobíjí energii nejen z brzdění, ale jako generátor funguje právě i benzinová šestnáctistovka.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později