Po dlouhém hledání na přeplněném parkovišti nedaleko Barcelony se řidiči auta typu SUV konečně podařilo najít místo k zaparkování. Chvíli manévruje, pak ale zjišťuje, že se mezi další robustní, sportovně‑užitkové vozidlo a menší auto nevejde, a tak nasupeně odjíždí hledat dál. Podobné scénky se opakují po celé Evropské unii stále častěji. Pobláznění módní vlnou totiž pokračuje, jak je vidět na rostoucím podílu „esúvéček“ na prodejích osobních aut. Zatímco před deseti lety tvořila 18 procent, předloni už 45 procent a loni si SUV pořídil každý druhý kupující v Evropské unii. K podobnému vývoji dochází i v Česku. Nová auta si tu pořizují převážně firmy, SUV se ale valí na silnice stále více také z bazarů. A to i přesto, že koupě tohoto pseudoterénního vozu nemá příliš racionální základ.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později