Překročit hranice zavedených tříd může být pro automobilku ošidné, nápadité experimenty jsou proto k vidění poměrně zřídka. Peugeotu se ale zrovna dobře daří, tak si patrně někdo z automobilky řekl, že po delší době zase něco zkusí. Od běžné automobilové konfekce se ostatně jeho auta vzdálila už za éry talentovaného designéra Gillese Vidala, nová čtyřistaosmička však jde ještě o kus dál: nejen forma, ale i obsah je tentokrát nový.
Především je 4,7 metru dlouhá 408 pořádný kus auta. Sedí se v ní o něco výš než v běžném hatchbacku, ale zas ne až tak vysoko jako v SUV – na to je docela nízká. Splývající záď s vystouplými blatníky zase hodně připomíná sportovní kombíky, nejvýstižnějším označením ale patrně bude „crossover s placatou střechou“.
Je pozoruhodné, jak šikovně dokážou v Peugeotu zkombinovat podvozkovou platformu určenou pro kompaktní modely s karoserií, která působí jako auto střední třídy z prémiového segmentu. Výrobce tak sice v souladu s exteriérem na 408 nasadil odvážné ceny, trochu však při tom pozapomněl na odpovídající nabídku motorizací. K dispozici je tak sice benzinová šestnáctistovka s dostatečným výkonem, ale pouze coby plug‑in hybrid za více než milion korun. Kdo nechce dobíjet ze zásuvky nebo třeba jen není příznivcem tohoto technického řešení, musí vzít na milost tříválcovou dvanáctistovku. A právě ta našla místo také pod kapotou testovaného vozu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později