Bývaly doby, kdy česká společnost vnímala Škodu Fabia jako synonymum pro rodinný vůz. Dnes jsou malá auta akceptovaná spíš jen jako přibližovadla do města, hatchbacky pro solitéry, bezdětné páry nebo seniory.
I když se Fabia stále prodejně drží, auta podobné velikosti pomalu z trhu mizí. Ford se na jaře definitivně rozloučil s Fiestou, nástupce nedostane pravděpodobně ani spalovací Polo od Volkswagenu. A taky letos končí tradiční malá Kia, model Rio. Tento jednoduchý hatchback za lidovou cenu tady bude chybět.
Levné neznamená ošizené
Rio nikdy nebylo auto vyvolávající v nadšeném řidiči vášně. Upřímně přiznávalo, jaká je jeho povaha. Vždy oslovovalo šetřivé nátury, které se spokojí s rozumnou výbavou a daleko víc ocení maximální jednoduchost použité techniky, spolehlivost (co tu není, nemůže se pokazit) a samozřejmě nízké provozní náklady.
Zní to jako popis hodně levně působícího auta, to ale o Riu neplatí. I zvenku mu to sluší a ani interiér není ošizený. Tvrdé plasty tu samozřejmě mají své místo, celkově je kabina solidně zpracovaná. Pomáhají jí hodnotné detaily – třeba volant a řadička potažené na omak příjemnou umělou kůží.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později