Doposud se automobilky předháněly v elektrifikaci SUV, teď se však zdá, že jejich pozornost přešla na kombi. Těch přitom zatím bylo jako šafránu, sériově se už řadu let vyrábí v Číně vlastně jen MG5. Konkurenci dlouho nemělo, jediným dalším elektrickým kombi dostupným v Evropě je Porsche Taycan Sport či Cross Turismo. U něj by se ale dalo o úplně klasickém pojetí karoserie, na českém trhu proslaveném Škodou Octavia nebo Volkswagenem Golf Variant, hovořit jen velmi těžko.
Češi kombi milují
Právě Česko přitom platí za trh kombi zaslíbený. Podle údajů zveřejněných magazínem Automotive News Europe byl totiž jejich podíl na celkových prodejích v prvním čtvrtletí sedmnáctiprocentní. Vyšší než třeba v Německu nebo Polsku. Octavia pak je celoevropským prodejním lídrem mezi kombi, tři čtvrtiny prodejů celé modelové řady obstarává právě tato karoserie.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později