Auta z katalánské větve rodiny Volkswagenu měla složité dětství. Továrny Seatu se ocitly v německých rukách hlavně proto, že doma ve Wolfsburgu už byla práce příliš drahá. Tehdejší ředitel Carl Hahn nemohl tušit, že o tři roky později padne Berlínská zeď a ve východní Evropě se otevřou zajímavější příležitosti.
Záhy se navíc ukázalo, že saská píle a kalvínská potřeba pořádku se spontánně nepojí s uvolněným jižním přístupem k práci. Což se netýkalo jen personálu v montážních halách, ale i nejvyššího managementu. Trvalo deset let, než se pod značkou Seat objevil produkt kvalitativně srovnatelný s Volkswagenem. Mezitím už německému klasikovi vytvořila protiváhu praktická Škoda a Španělé jako by byli jen do počtu. Chápali to tak i zákazníci, jimž šly vstříc klesající ceny. A každý obchodník ví, že z jednou poskytnuté slevy není cesty zpět.
Tak jsem tady, nebo tam?
Když teď Seat našel nové sebevědomí a chce si za něj nechat zaplatit, musí opustit vlastní minulost. Proto je tu nová značka Cupra. Zkratku vzniklou ze sportovního Cup Racing vtipně spojuje s mědí (latinsky cuprum), v jejímž odstínu jsou provedeny četné detaily vně i uvnitř.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



