Přechod od fosilních paliv k novým nosičům energie znamená pro dopravu jistě krok do budoucnosti. Fáze rozběhu ale může v něčem připomínat i minulost. Počínaje vysokými cenami součástek i kompletních vozidel přes nedostatek čerpacích stanic po kompromisy v automobilové konstrukci. Ukázkou toho jsou lehká užitková auta odvozená od osobních.
Těžko se takové asociaci ubránit u Volkswagenu, jehož legendární Transporter T1 z padesátých a šedesátých let byl postavený na základech Brouka. Včetně motoru vzadu, který tvořil v podlaze půlmetrový hrb, takže nakládat se muselo z boku.
Přesto typ T1 odvedl na obnově Německa poctivou práci, a navíc nechal stopu v kultuře. Originální design si oblíbili američtí hippies a udělali z něj ikonu přerůstající samotné automobilové řemeslo.
Zvenku návrat ke kořenům
Toho Volkswagen chytře využil při návrhu prvního elektrického minibusu ID.Buzz. Inspirace přední části je zcela zjevná, do minulosti jako by se vůz vracel i skromnými proporcemi. Proti končícímu dieselovému Transporteru T6 je ID.Buzz o dvacet centimetrů kratší a o pět nižší. Výsledkem je dojem úhledné drobné krabičky dětinsky naivních tvarů, jež má k původnímu modelu velmi blízko.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později