Je to vstupenka do světa třícípé hvězdy. Nejlevnější stojí 870 tisíc korun. Současná, v pořadí už čtvrtá generace Mercedesu A má za sebou modernizaci, která s sebou přinesla spoustu spíš drobnějších změn, a k tomu jednu důležitou navíc.
Áčko si nově u benzinových třináctistovek pomáhá hybridní technologií v podobě silnějšího akumulátoru a startér‑generátoru. Drobně zvýšila výkon motoru – konkrétně o 10 kW – a vylepšila jízdní projev. Malý vůz se teď daleko plynuleji rozjíždí, umí si naspořit trochu energie při brzdění a vrátí to na pumpě, protože je ještě o chlup úspornější než předchozí verze.
Testovaný model, hatchback v narůžovělé metalíze, které Mercedes říká rose gold, má splnit představu o autě pro ženy. Že dámy mají rády růžová auta, je sice automobilové klišé, ale jedno se tomuto mercedesu upřít nedá: vypadá opravdu k světu. Lak je neokoukaný, tak akorát decentní, ne zbytečně křiklavý. Pán ve středních letech by se možná za volantem takto vyvedeného vozidla cítil trochu nesvůj, ale to už jsme u dalšího zbytečného klišé. Růžové áčko je zkrátka cool.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Srpová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



