Je to vstupenka do světa třícípé hvězdy. Nejlevnější stojí 870 tisíc korun. Současná, v pořadí už čtvrtá generace Mercedesu A má za sebou modernizaci, která s sebou přinesla spoustu spíš drobnějších změn, a k tomu jednu důležitou navíc.
Áčko si nově u benzinových třináctistovek pomáhá hybridní technologií v podobě silnějšího akumulátoru a startér‑generátoru. Drobně zvýšila výkon motoru – konkrétně o 10 kW – a vylepšila jízdní projev. Malý vůz se teď daleko plynuleji rozjíždí, umí si naspořit trochu energie při brzdění a vrátí to na pumpě, protože je ještě o chlup úspornější než předchozí verze.
Testovaný model, hatchback v narůžovělé metalíze, které Mercedes říká rose gold, má splnit představu o autě pro ženy. Že dámy mají rády růžová auta, je sice automobilové klišé, ale jedno se tomuto mercedesu upřít nedá: vypadá opravdu k světu. Lak je neokoukaný, tak akorát decentní, ne zbytečně křiklavý. Pán ve středních letech by se možná za volantem takto vyvedeného vozidla cítil trochu nesvůj, ale to už jsme u dalšího zbytečného klišé. Růžové áčko je zkrátka cool.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později