Dát firmám jednoduchý návod, jak podnikat udržitelně, podle aktérů konference pořádané v minulém týdnu Nadací pro rozvoj občanské společnosti není možné. Postup musí volit individuálně, opřít ho o jádro svého byznysu a nepodávat o sobě v marketingových kampaních nepodložené informace. Právě k tomu podle zkušeností expertů v Česku stále ještě dochází.
Průzkum spolku Změna k lepšímu ukázal, že různými typy udržitelnosti, přesněji ESG (ekologické, sociálně odpovědné a transparentně řízené podnikání), se zabývají více než čtyři pětiny českých firem. Jenže často tápou, přesná metodika neexistuje.
„Obecně platí, že firma, která vytváří nějaké negativní dopady, by se je měla snažit eliminovat. Aby vám lidé věřili, je potřeba si vybrat téma, které souvisí s vaším byznysem, s jeho hlavní náplní,“ radila přítomným na základě dat získaných z průzkumů Tereza Horáková ze společnosti Ipsos.
Snazší to se zaměřením svých udržitelných aktivit podle ní mají výrobní firmy. Lidé od nich většinou očekávají řešení ekologických témat, neboť v českých podmínkách mají jasnější podobu a jsou snáze měřitelná. Oproti tomu firmy působící ve službách by se měly soustředit jinam. „Lidé od nich očekávají, že se více zaměří na sociální oblast. Že budou pomáhat ve vzdělávání, znevýhodněným skupinám a podobně, vyvíjet technologie, které umožní žít jednodušeji a bez výrazného dopadu na životní prostředí,“ popsala Horáková.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později