Jedním z úkolů dodávkového auta bylo odjakživa převézt s nákladem i montážní četu. Proto kromě skříňových verzí existují kombinované a částečně prosklené karoserie s pěti či šesti sedadly. V osmdesátých letech začal západní svět objevovat akční trávení volného času a cestování se sportovním náčiním na delší vzdálenosti. Automobilky zareagovaly uvedením luxusních verzí dodávek. S lepším odhlučněním, dekorativním interiérem, anatomickými sedadly a klimatizací. Tak se z Volkswagenu Transporteru stal Multivan a z Mercedesu Vito třída V.
Mercedes dnes stejný postup opakuje o třídu níže. Luxusnějšího ducha vdechl malému užitkovému typu Citan a označil ho jako třídu T. Auto o dvacet centimetrů kratší než Octavia tak nabídne spojení až 2,4kubíkového úložného prostoru s interiérovými finesami z osobních modelů.
Za jeden provaz s Francouzi
Při dnešní šířce kooperací a sdílení platforem nepřekvapí, že mechanický základ Mercedesu třídy T pochází od Renaultu a výrobu zajišťuje jeho závod v Maubeuge. Jde už o druhou kapitolu této spolupráce. Předchozí generace se omezovala na strohé užitkové modely, loni uvedená třída T představuje posun ke komfortu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



