Jedním z úkolů dodávkového auta bylo odjakživa převézt s nákladem i montážní četu. Proto kromě skříňových verzí existují kombinované a částečně prosklené karoserie s pěti či šesti sedadly. V osmdesátých letech začal západní svět objevovat akční trávení volného času a cestování se sportovním náčiním na delší vzdálenosti. Automobilky zareagovaly uvedením luxusních verzí dodávek. S lepším odhlučněním, dekorativním interiérem, anatomickými sedadly a klimatizací. Tak se z Volkswagenu Transporteru stal Multivan a z Mercedesu Vito třída V.
Mercedes dnes stejný postup opakuje o třídu níže. Luxusnějšího ducha vdechl malému užitkovému typu Citan a označil ho jako třídu T. Auto o dvacet centimetrů kratší než Octavia tak nabídne spojení až 2,4kubíkového úložného prostoru s interiérovými finesami z osobních modelů.
Za jeden provaz s Francouzi
Při dnešní šířce kooperací a sdílení platforem nepřekvapí, že mechanický základ Mercedesu třídy T pochází od Renaultu a výrobu zajišťuje jeho závod v Maubeuge. Jde už o druhou kapitolu této spolupráce. Předchozí generace se omezovala na strohé užitkové modely, loni uvedená třída T představuje posun ke komfortu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později