Kdo má prodejnu nebo provozuje e‑shop a nabízí zboží koncovým spotřebitelům, tedy lidem, kteří nenakupují pro podnikání, čeká ho sezona povánočních a novoročních výprodejů s novými podmínkami. Tento rok ji pravděpodobně okořenění nová právní regulace týkající se informací o slevách.
Parlament schválil zákon, který zásadním způsobem mění české spotřebitelské právo, včetně pravidel prezentace slevových akcí. Novelizační zákon nabude účinnosti třicátým dnem po jeho vyhlášení ve Sbírce zákonů a je pravděpodobné, že se nové právní úpravy dočkáme právě v exponovaném období vánočních svátků.
Pravidla inzerce slevy
Informace o slevě výrobku musí nově obsahovat informaci o nejnižší ceně, za jakou byl výrobek nabízen a prodával se v době 30 dní před zahájením slevové akce. Pokud byl v nabídce méně než 30 dnů, pak musí obchodník uvádět nejnižší cenu, za jakou ho nabízel a prodával od jeho zařazení do nabídky. Jako příklad poslouží fiktivní produkt zobrazený v Příkladu 1 vlevo dole.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později