Kdo má prodejnu nebo provozuje e‑shop a nabízí zboží koncovým spotřebitelům, tedy lidem, kteří nenakupují pro podnikání, čeká ho sezona povánočních a novoročních výprodejů s novými podmínkami. Tento rok ji pravděpodobně okořenění nová právní regulace týkající se informací o slevách.
Parlament schválil zákon, který zásadním způsobem mění české spotřebitelské právo, včetně pravidel prezentace slevových akcí. Novelizační zákon nabude účinnosti třicátým dnem po jeho vyhlášení ve Sbírce zákonů a je pravděpodobné, že se nové právní úpravy dočkáme právě v exponovaném období vánočních svátků.
Pravidla inzerce slevy
Informace o slevě výrobku musí nově obsahovat informaci o nejnižší ceně, za jakou byl výrobek nabízen a prodával se v době 30 dní před zahájením slevové akce. Pokud byl v nabídce méně než 30 dnů, pak musí obchodník uvádět nejnižší cenu, za jakou ho nabízel a prodával od jeho zařazení do nabídky. Jako příklad poslouží fiktivní produkt zobrazený v Příkladu 1 vlevo dole.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



