Avantgardního ducha značky Citroën není třeba dlouze představovat. Testovaný model C5 X stojí na vrcholu nabídky a navazuje na tradici aerodynamických limuzín, v nichž se kdysi objevily přelomové nápady jako přední pohon a hydropneumatické pérování.
Dnešní typ C5 X se snaží v téže linii pokračovat, roubuje ji však na módní vlnu SUV a crossoverů. Hrdou dlouhou příď a aerodynamicky splývavou záď podtrhuje dobrodružně zvýšeným podvozkem a nezbytnými plastovými lištami kolem blatníků. Ze současných modelů si bere výstředně roztříštěnou strukturu světel a prolínání křivek na rozích karoserie. Vizuální dojem je působivý a sofistikovaný přesně tak, jak by měl u Citroënu být. Také po nastoupení dovnitř upoutá originálně uspořádaná palubní deska.
Kam se poděly centimetry
Méně přesvědčivé je rozvržení prostoru. Cestující vpředu kolem sebe mají dost místa, vzadu je ale délka před koleny jen průměrná a sedák ukotvený nepohodlně nízko. Na celkovou délku 4,8 metru neohromí ani kufr s objemem 545 litrů. Stejně dlouhá Škoda Superb nabídne 660 litrů. Na vině je majestátní příď, lépe řečeno nehospodárně využitý prostor pod kapotou. Musí pojmout motory skloněné vpřed i vzad.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později