Modelu CLS nelze upřít jednu věc – i nová, v pořadí třetí generace umí být vysoce elegantní, tak jak má podle léta neměnných zákonitostí světa Mercedes být. Boční silueta čtyřdveřového kupé na dvacetipalcových kolech je ztělesněním automobilové nonšalantnosti, která v porovnání s aerodynamickou účelovostí vrcholného elektromobilu Mercedes EQS získává body v soutěži krásy. Přiostřená sportovní verze AMG a fakt, že jde o nejsilnější variantu v nabídce, jeho vzezření ale přece jen mění, zhrubne a je mnohem nápadnější.
Minulá generace CLS měla na vrcholu nabídky osmiválec, ale jakmile se projedete v nové verzi, nebudete nostalgicky vzpomínat, že stará byla lepší. Těžko si představit povedenější top verzi.
Mercedes‑AMG CLS 53 4Matic+ není čistokrevný sporťák, sportovními úpravami ale prošel. A tak v sobě kombinuje dvě tváře, civilizovanost na takové úrovni, aby se s ním dalo jezdit denně a často i hodně daleko, zároveň je tak posílený, aby uspokojil i adrenalinové jezdce. Vrcholná verze využívá benzinový řadový šestiválec o výkonu 320 kilowattů, kterému navíc pomáhá mild‑hybridní technologie s elektromotorem o výkonu 16 kilowattů umístěným mezi motorem a převodovkou. Výkon elektromotoru vykrývá mezery při rozjezdu a před nástupem výkonu šestiválce. Výsledkem je výjimečné pohonné ústrojí, kterému nechybí prakticky nic, ať už jde o ohromující sílu, lineární chod, sametovou hladkost jízdy či efektivitu na delších cestách. Celku dopomáhá devítistupňový automat a také standardní pohon všech kol.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později