Modelu CLS nelze upřít jednu věc – i nová, v pořadí třetí generace umí být vysoce elegantní, tak jak má podle léta neměnných zákonitostí světa Mercedes být. Boční silueta čtyřdveřového kupé na dvacetipalcových kolech je ztělesněním automobilové nonšalantnosti, která v porovnání s aerodynamickou účelovostí vrcholného elektromobilu Mercedes EQS získává body v soutěži krásy. Přiostřená sportovní verze AMG a fakt, že jde o nejsilnější variantu v nabídce, jeho vzezření ale přece jen mění, zhrubne a je mnohem nápadnější.
Minulá generace CLS měla na vrcholu nabídky osmiválec, ale jakmile se projedete v nové verzi, nebudete nostalgicky vzpomínat, že stará byla lepší. Těžko si představit povedenější top verzi.
Mercedes‑AMG CLS 53 4Matic+ není čistokrevný sporťák, sportovními úpravami ale prošel. A tak v sobě kombinuje dvě tváře, civilizovanost na takové úrovni, aby se s ním dalo jezdit denně a často i hodně daleko, zároveň je tak posílený, aby uspokojil i adrenalinové jezdce. Vrcholná verze využívá benzinový řadový šestiválec o výkonu 320 kilowattů, kterému navíc pomáhá mild‑hybridní technologie s elektromotorem o výkonu 16 kilowattů umístěným mezi motorem a převodovkou. Výkon elektromotoru vykrývá mezery při rozjezdu a před nástupem výkonu šestiválce. Výsledkem je výjimečné pohonné ústrojí, kterému nechybí prakticky nic, ať už jde o ohromující sílu, lineární chod, sametovou hladkost jízdy či efektivitu na delších cestách. Celku dopomáhá devítistupňový automat a také standardní pohon všech kol.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Srpová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



