Kdo chce uspět v dnešním automobilovém světě, musí nabízet přitažlivé SUV. Lákat na ně potřebují jak lidové automobilky, tak i ty nejexkluzivnější. Vydělávají peníze.
Italské Maserati rozhodně není mainstreamová značka pro lidi plaché povahy. Jenže v prémiovém světě je silná konkurence, a tak se musí snažit, aby oslovilo zákazníky, kteří by si pořídili luxusní SUV jiných výrobců. Už šestým rokem prodává větší SUV Levante, teď vstoupilo do nejnabitější třídy kompaktních crossoverů s menším SUV Grecale. Cílí především na ty, kteří by si jinak pořídili Porsche Macan nebo drahá SUV od BMW, Audi či Mercedesu.
Jak už je u Maserati tradicí, názvy vozů si berou za inspiraci známé středomořské větry, Grecale studeně a silně fouká blízko Malty. Nabízí se ve třech variantách, dvě slabší využívají přeplňovaný čtyřválec s mild‑hybridní technologií. Testovaný vrcholný kousek, který stojí o milion víc než základní varianta, je ale úplně jiná káva. Nese označení Trofeo a pod kapotu se mu nastěhoval vidlicový šestiválec bi‑turbo, který původně pochází ze supersportu Maserati MC20 a pyšní se technologiemi, které se využívají v F1. V Grecale je upravený, civilizovanější a krotší. Přesto čísla ohromí, nabídne výkon 530 koní a 620 Nm. Jde tedy o jedno z nejvýkonnějších prémiových kompaktních SUV na evropském trhu, má skoro o sto koní víc než nejsilnější Porsche Macan GTS.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Srpová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



