První elektromobil od španělské Cupry sice není od základu nový, ale svůj koncernový původ maskuje skvěle. Kdo by při pohledu do jeho přimhouřených „očí“ na první pohled hádal, že jde o přestavbu Volkswagenu iD3? Sice hravého, přesto však spořádaně se tvářícího auta. A i když oba vozy ruku v ruce sjíždějí z výrobních pásů legendární továrny v saském Cvikově, liší se více než jen vzhledem.
Jorge Diez, odpovědný za design značky, Born o něco protáhl a o chlup snížil. Karoserii ozvláštnil spoustou měděných ozdob ve filigránském stylu a přidal velká kola. Ta umí být za příplatek až dvacetipalcová, jako má testované auto na fotografiích.
Výsledek vypadá jako elektrický hot hatch, na to je však až moc praktický. Velikost kufru je srovnatelná s Golfem a na zadních sedadlech se dobře usadí i dospělí jedinci.
Jakkoliv nejsou výkonové parametry nikterak omračující, v praxi je s Bornem hodně zábavy. Stěžejní úlohu v tom hraje synchronní elektromotor s permanentními magnety uložený nad zadní nápravou, kterou také pohání.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Stehlík
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



