Vytrvalost, s jakou Francouzi servírují světu svou avantgardní představu o pojetí automobilového luxusu, je až obdivuhodná. Teprve teď ale může začít přinášet ovoce. Je tu dostatečně originální, stylová a typickým espritem obdařená novinka.
Když se před lety společnost Citroën rozhodla vytvořit samostatnou značku, která ve francouzském koncernu PSA doplní Citroën a Peugeot, odborná veřejnost se tvářila dost skepticky. V automobilovém světě, zejména ve velice konzervativním evropském prostředí, je skutečně těžké uspět s novou automobilkou. Zvlášť když se její auta pod zkratkou DS nejdřív prodávala jen jako vyšperkovanější modely Citroënu. Zkratka DS neboli déesse, francouzsky „bohyně“, ale nebyla vybraná náhodou, jde pravděpodobně o nejslavnější model v historii firmy, jenž se velice dobře prodával mezi lety 1955 až 1975. Dostal se i do povědomí těch, kdo se o auta nezajímají – v Citroënu DS jezdil a především i létal filmový padouch Fantomas.
Po nesmělých začátcích po znovuzrození přešla značka do nové fáze své existence. Postupně představuje svébytné modely, sice se sdílenou technikou v rámci koncernu, ale zcela originálním zpracováním a designem, jemuž rozhodně nechybí odvaha.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později