Vytrvalost, s jakou Francouzi servírují světu svou avantgardní představu o pojetí automobilového luxusu, je až obdivuhodná. Teprve teď ale může začít přinášet ovoce. Je tu dostatečně originální, stylová a typickým espritem obdařená novinka.
Když se před lety společnost Citroën rozhodla vytvořit samostatnou značku, která ve francouzském koncernu PSA doplní Citroën a Peugeot, odborná veřejnost se tvářila dost skepticky. V automobilovém světě, zejména ve velice konzervativním evropském prostředí, je skutečně těžké uspět s novou automobilkou. Zvlášť když se její auta pod zkratkou DS nejdřív prodávala jen jako vyšperkovanější modely Citroënu. Zkratka DS neboli déesse, francouzsky „bohyně“, ale nebyla vybraná náhodou, jde pravděpodobně o nejslavnější model v historii firmy, jenž se velice dobře prodával mezi lety 1955 až 1975. Dostal se i do povědomí těch, kdo se o auta nezajímají – v Citroënu DS jezdil a především i létal filmový padouch Fantomas.
Po nesmělých začátcích po znovuzrození přešla značka do nové fáze své existence. Postupně představuje svébytné modely, sice se sdílenou technikou v rámci koncernu, ale zcela originálním zpracováním a designem, jemuž rozhodně nechybí odvaha.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Srpová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



