V Česku působí řada firem, kterým se podařilo vytvořit unikátní produkt s vysokou přidanou hodnotou, založenou často na vlastním výzkumu nebo nevšedním řešení nějakého problému. Některé – jako třeba výrobce antivirových systémů Avast – jsou notoricky známé. Mnohé ovšem podnikají stranou pozornosti. Týdeník Ekonom připravil seriál, jehož cílem je upozornit na příklady společností, které nejsou jen „dílnou“ pro zahraniční matky. Mají vlastní produkt a často i nevšední způsob jeho prodeje.
První takovou společností, která může posloužit jako inspirativní příklad na cestě Česka k ekonomice s vyšší přidanou hodnotou, je společnost Shoptet. Firma pro své zákazníky staví e‑shopy a její technologii nyní využívá přes 40 procent internetových obchodů na českém trhu. Shoptetu nechybí ani mezinárodní ambice. Vedle Česka podniká také na Slovensku a letos vstoupil na maďarský trh. Postupně chce dobýt i další evropské země.
S produktem, který nabízí šablonové řešení pro e‑shopy, přišel Shoptet v roce 2009. Za zrodem tohoto nápadu stála vlastní zkušenost zakladatele firmy Miroslava Uďana s budováním on‑line obchodu. Bylo to tehdy podle něj komplikované a drahé. Náklady na vytvoření plně funkčního a uživatelsky přívětivého e‑shopu totiž šplhají do stovek tisíc až milionů korun.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později