V Česku působí řada firem, kterým se podařilo vytvořit unikátní produkt s vysokou přidanou hodnotou, založenou často na vlastním výzkumu nebo nevšedním řešení nějakého problému. Některé – jako třeba výrobce antivirových systémů Avast – jsou notoricky známé. Mnohé ovšem podnikají stranou pozornosti. Týdeník Ekonom připravil seriál, jehož cílem je upozornit na příklady společností, které nejsou jen „dílnou“ pro zahraniční matky. Mají vlastní produkt a často i nevšední způsob jeho prodeje.
První takovou společností, která může posloužit jako inspirativní příklad na cestě Česka k ekonomice s vyšší přidanou hodnotou, je společnost Shoptet. Firma pro své zákazníky staví e‑shopy a její technologii nyní využívá přes 40 procent internetových obchodů na českém trhu. Shoptetu nechybí ani mezinárodní ambice. Vedle Česka podniká také na Slovensku a letos vstoupil na maďarský trh. Postupně chce dobýt i další evropské země.
S produktem, který nabízí šablonové řešení pro e‑shopy, přišel Shoptet v roce 2009. Za zrodem tohoto nápadu stála vlastní zkušenost zakladatele firmy Miroslava Uďana s budováním on‑line obchodu. Bylo to tehdy podle něj komplikované a drahé. Náklady na vytvoření plně funkčního a uživatelsky přívětivého e‑shopu totiž šplhají do stovek tisíc až milionů korun.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Alžběta Vejvodová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



