Kvůli nástupu koronavirové pandemie se loni na jaře v Česku zabrzdila nejen hromadná doprava, ale o práci přišly i taxíky. Místo plánovaného růstu o polovinu tak internetové platformě Liftago, která propojuje kolem 2000 taxikářů s jejich zákazníky, na několik měsíců poklesla přeprava osob až o 70 procent. V tu chvíli se ukázala změna, kterou firma rozběhla před třemi lety, jako krok správným směrem. Vedení Liftaga tehdy přebíral jeden ze zakladatelů, Ondřej Krátký, který si prosadil, že se firma začne zabývat vedle přepravy osob i doručováním zásilek, zejména z e-shopů. Ty začaly loni ve velkém nahrazovat zavřené kamenné obchody.
Liftago tak minulý rok rozjelo spolupráci s řadou on-line obchodů, internetových firem a restaurací jako Alza, Shoptet nebo Ambiente. Například pro největší český on-line obchod nyní řidiči napojení na aplikaci Liftaga rozváží desítky tisíc zásilek měsíčně. „Během uplynulého roku jsme si postavili celkem silnou druhou nohu podnikání. Jinak bychom teď byli v hibernačním stadiu a mohli bychom jen čekat, až se pandemie převalí,“ myslí si Krátký. Ten se nyní zaměřuje hlavně na to, aby Liftago zvládlo ve své aplikaci smysluplně propojit všechny služby, které nabízí, tedy přepravu lidí, zásilek z e-shopů, jídel z restaurací nebo doručení náhradních dílů technikům.
Ostrá taxi konkurence
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později