Kopřivnická Tatra v posledních letech absolvovala podobnou „jízdu“, jakou nabízí členitý terén jejího testovacího polygonu. Legendární výrobce nákladních vozů, který stál v roce 2013 jen kousek od krachu, loni vydělal více než půl miliardy korun. Vážné potíže firmu zasáhly i před třemi lety, do společnosti s rychle klesajícím obratem tehdy naskočili manažeři, kteří ji stejně jako před osmi lety opět vytáhli nahoru.
„Nyní mi už Tatra dělá radost. Pravda ale je, že jsme klopýtli,“ přiznal v rozhovoru pro Ekonom René Matera, spolumajitel společnosti. Uveleben v pohodlném křesle motorového vozu Tatra 68 nazývaném též Slovenská strela se ostravský miliardář minulý týden zúčastnil příjezdu tohoto historického stroje do nově vybudovaného muzea slavné značky v Kopřivnici. Majitel metalurgicko-strojírenské skupiny Promet koupil Tatru před osmi lety v dražbě, a to společně s holdingem Czechoslovak Group, který dnes vlastní a řídí Michal Strnad, syn zakladatele skupiny Jaroslava Strnada. Strnad junior v Tatře ovládá 65procentní podíl, zbytek je Materův.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Býma
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



