Kopřivnická Tatra v posledních letech absolvovala podobnou „jízdu“, jakou nabízí členitý terén jejího testovacího polygonu. Legendární výrobce nákladních vozů, který stál v roce 2013 jen kousek od krachu, loni vydělal více než půl miliardy korun. Vážné potíže firmu zasáhly i před třemi lety, do společnosti s rychle klesajícím obratem tehdy naskočili manažeři, kteří ji stejně jako před osmi lety opět vytáhli nahoru.
„Nyní mi už Tatra dělá radost. Pravda ale je, že jsme klopýtli,“ přiznal v rozhovoru pro Ekonom René Matera, spolumajitel společnosti. Uveleben v pohodlném křesle motorového vozu Tatra 68 nazývaném též Slovenská strela se ostravský miliardář minulý týden zúčastnil příjezdu tohoto historického stroje do nově vybudovaného muzea slavné značky v Kopřivnici. Majitel metalurgicko-strojírenské skupiny Promet koupil Tatru před osmi lety v dražbě, a to společně s holdingem Czechoslovak Group, který dnes vlastní a řídí Michal Strnad, syn zakladatele skupiny Jaroslava Strnada. Strnad junior v Tatře ovládá 65procentní podíl, zbytek je Materův.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později