Pandemie koronaviru nám toho na jedné straně hodně vzala, na straně druhé však nabídla nové možnosti. Češi se vrhli nejen na dráhu domácích šéfkuchařů, kutilů, módních návrhářů nebo pěstitelů, ale také ortodoxních cyklistů. Ovšem jízdních kol je na trhu už od loňského jara nedostatek, který se doposud nedařilo vyřešit. A lidé jsou za ně ochotní utrácet o poznání větší sumy než kdy dřív − ať už díky úsporám, které se jim během karantény podařilo nashromáždit, či kvůli tomu, že levné bicykly jsou vyprodané.
Totéž platí i pro vybavení. „Nedávno jsem si pořídil nové boty a oblečení z funkčních materiálů,“ říká marketingový ředitel české značky spodního prádla Styx Petr Polák. Protože je zvyklý na pravidelný pohyb a provozovat určité typy sportů bylo dlouhodobě nemožné, začal během karantény mnohem častěji jezdit na kole. Vlastní bicykl v hodnotě přibližně padesáti tisíc korun, což stále nepatří mezi nejvyšší cenovou relaci.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později