Říkáte si, čím to, že když si na nějakém e-shopu prohlédnete třeba boty, pronásledují vás pak reklamy na ně celým internetem? Je to do značné míry dáno soubory cookies. V nich si o vás provozovatelé webových služeb ukládají informace, aby bylo možné co nejpřesněji cílit reklamní sdělení. V této hře zdaleka nejedou jen giganty jako Google nebo Facebook. Soubory cookies ráda využívá řada firem. Nyní se kolem nich v Česku začíná rozjíždět boj. Vytáhlo do něj Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), které se vydalo proti hlavní veličině v internetové reklamě a sběru dat, a sice Googlu.
SPIR je v tuzemském prostředí poměrně těžká váha. Sdružuje řadu největších mediálních domů (Mafra, Burda, Prima, Nova, Czech News Center, ČTK či Economia) společně s reklamními a mediálními agenturami, Vodafonem nebo českou internetovou jedničkou Seznam.cz. SPIR mimo jiné měří návštěvnost českého internetu a počítá, kolik peněz protéká v české internetové inzerci. Za loňský rok šlo téměř o 40 miliard korun s meziročním růstem o 15 procent. Letos má růst dosáhnout zhruba na osm procent. Jde tedy o značná čísla, po nichž je hlad. Velkou část inzertních rozpočtů si dlouhodobě ukusují Google s Facebookem, které dokážou oslovit největší publikum a mají nejpokročilejší reklamní systémy.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.