Říkáte si, čím to, že když si na nějakém e-shopu prohlédnete třeba boty, pronásledují vás pak reklamy na ně celým internetem? Je to do značné míry dáno soubory cookies. V nich si o vás provozovatelé webových služeb ukládají informace, aby bylo možné co nejpřesněji cílit reklamní sdělení. V této hře zdaleka nejedou jen giganty jako Google nebo Facebook. Soubory cookies ráda využívá řada firem. Nyní se kolem nich v Česku začíná rozjíždět boj. Vytáhlo do něj Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), které se vydalo proti hlavní veličině v internetové reklamě a sběru dat, a sice Googlu.
SPIR je v tuzemském prostředí poměrně těžká váha. Sdružuje řadu největších mediálních domů (Mafra, Burda, Prima, Nova, Czech News Center, ČTK či Economia) společně s reklamními a mediálními agenturami, Vodafonem nebo českou internetovou jedničkou Seznam.cz. SPIR mimo jiné měří návštěvnost českého internetu a počítá, kolik peněz protéká v české internetové inzerci. Za loňský rok šlo téměř o 40 miliard korun s meziročním růstem o 15 procent. Letos má růst dosáhnout zhruba na osm procent. Jde tedy o značná čísla, po nichž je hlad. Velkou část inzertních rozpočtů si dlouhodobě ukusují Google s Facebookem, které dokážou oslovit největší publikum a mají nejpokročilejší reklamní systémy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



