Říkáte si, čím to, že když si na nějakém e-shopu prohlédnete třeba boty, pronásledují vás pak reklamy na ně celým internetem? Je to do značné míry dáno soubory cookies. V nich si o vás provozovatelé webových služeb ukládají informace, aby bylo možné co nejpřesněji cílit reklamní sdělení. V této hře zdaleka nejedou jen giganty jako Google nebo Facebook. Soubory cookies ráda využívá řada firem. Nyní se kolem nich v Česku začíná rozjíždět boj. Vytáhlo do něj Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), které se vydalo proti hlavní veličině v internetové reklamě a sběru dat, a sice Googlu.

SPIR je v tuzemském prostředí poměrně těžká váha. Sdružuje řadu největších mediálních domů (Mafra, Burda, Prima, Nova, Czech News Center, ČTK či Economia) společně s reklamními a mediálními agenturami, Vodafonem nebo českou internetovou jedničkou Seznam.cz. SPIR mimo jiné měří návštěvnost českého internetu a počítá, kolik peněz protéká v české internetové inzerci. Za loňský rok šlo téměř o 40 miliard korun s meziročním růstem o 15 procent. Letos má růst dosáhnout zhruba na osm procent. Jde tedy o značná čísla, po nichž je hlad. Velkou část inzertních rozpočtů si dlouhodobě ukusují Google s Facebookem, které dokážou oslovit největší publikum a mají nejpokročilejší reklamní systémy.

Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.