Případů, kdy žáci základních škol učili své učitele, jak zacházet s nástroji digitální komunikace, jako je Zoom, bylo v posledním covidovém roce pár vidět. Jedním z nich je desetiletý Jakub Denemark, který ve své třídě na Základní škole Gutova v Praze 10 rozhýbal digitální výuku a vyhrál anketu Economia Hvězdy výuky na dálku. Takové případy, kdy třeba fungování na sociální síti LinkedIn učí svého šedesátiletého šéfa dvacetiletý nováček, jsou vidět i ve firmách. Za předání know-how není potřeba vždy platit externistům. Pokud se mladí zaměstnanci v podniku propojí se seniorními pracovníky, může firma nejen ušetřit za školení, ale i zmírnit fluktuaci svých nejmladších či předčasné odchody do důchodu.
Přenášení znalostí a zkušeností mladších na starší zastřešuje termín reverzní mentoring. Je to vlastně jen vzájemná forma klasického mentorování, v němž zkušenější zaměstnanec předává své znalosti mladšímu. Firmy ho budou potřebovat stále víc kvůli tomu, jak budou technologie pronikat do práce, a také s tím, jak bude stárnout zaměstnanecká populace. Už nyní je průměrný věk zaměstnanců 43 let a kvůli slabým mladým ročníkům se bude jen zvyšovat. České firmy však se vzájemným interním vzděláváním pracují jen velmi málo.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Hana Vacková
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



