Kdo investuje do mechanických kol určených pro rekreační účely, nedělá dobře. Budoucnost jednoznačně patří elektrokolům, jejich nástup v minulém roce zrychlil tak, že to zaskočilo jak výrobce, tak odborníky a zákazníky, říká Jakub Ditrich, expert na e-mobilitu a zakladatel serveru Ekolo.cz.
Prodej elektrokol prudce roste, na trhu v Evropě je jich nedostatek − proč tomu tak je?
V souvislosti s covidovou pandemií se dá říct, že celá západní Evropa nasedla na kola. Dorůstá to až do absurdních rozměrů. Třeba v Paříži se počet lidí, kteří začali jezdit na kole, zvýšil o 250 procent, v Německu kolem sta procent, trh se tak kompletně vyprodal. Nikdy se nic takového nestalo, není co prodávat, protože lidé vzali obchody útokem. V Německu nebo v Anglii to loni často vypadalo jako za socialismu v Mototechně, prázdné regály.
Někteří čeští výrobci by rádi vyráběli víc, ale nemají odkud brát elektromotory, rámy či přehazovačky. Jak je to možné?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Býma
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



