Na tomto místě jsme si už víckrát ukázali, jak složité je pro automobilky manévrovat v logice předpisů limitujících skleníkové emise. Z pohledu zákona je nejvýhodnější cestou k jejich snížení plug-in hybrid, tedy kombinace padesátikilometrového "elektrického" dojezdu a spalovacího motoru. Proud ze sítě se totiž považuje za bezemisní a metodika měření sice srovnává jízdu s nabitou i vybitou baterií, ale nabitá má ve výsledném průměru mnohem větší zastoupení. Pak i korábům střední třídy vychází spotřeba do 2,1 l / 100 km, tedy emise CO2 do 50 g/km.
Každý prodaný vůz s touto hodnotou nejen významně snižuje průměr celé automobilky, ale navíc za její podlezení sbírá zelené kredity. Nevýhodou je auto o 200 tisíc korun dražší a 300 kilo těžší, jehož reálná spotřeba tím pádem stoupá.
Kdo chvíli stoupal, již klesá opodál
Dnes máme naopak příležitost vyzkoušet nejlevnější formu elektrifikace, takzvaný mild-hybrid. Baterii nabíjí jen rekuperačním brzděním a při zrychlení přidává výkon kolem dvou kilowattů, čímž snižuje zátěž a emise spalovacího motoru.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



