Ať je na trhu pracovníků málo, nebo hodně, existuje jeden druh náborářů, kteří jich vždy vidí dost. A to i přesto, že je zajímají jen ti nejvýše postavení. Jsou to takzvaní headhunteři − lovci hlav. Konzultanti zaměření na hledání těch nejvyšších manažerů se totiž se svými nabídkami nezastavují u těch, kteří práci hledají, ale většinou právě naopak − směřují je na ty, kteří práci mají. Jejich kandidátské pole je tak mnohem širší než u náborářů nižších pozic a na rozdíl od nich musí využívat trochu jiných metod, aby spokojeně zaměstnané dokázali přetáhnout. Ke své delikátní práci potřebují čas, exkluzivitu a hodně peněz. Proč? Argumentují velikostí rizika, jaké firma nedbalým výběrem kandidáta riskuje. Pro někoho je headhunting předražená a zbytečná služba, pro jiného je to jediná cesta ke kvalitním odborníkům. A to i nyní, když je na trhu stále více nezaměstnaných − firmy totiž málokdy propouští ty nejlepší.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Hana Vacková
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



