V Evropě pomalu opadává napětí, které způsobil příchod koronavirové krize. Ta dramaticky narušila celé dodavatelské řetězce. Pandemie se ale může vrátit v další vlně, globální obchod navíc brzdí i jiné hrozby jako klimatické změny nebo obchodní války. Velké výkyvy s tím spojené přitom přežijí nejlépe firmy, které umí rychle reagovat na náhlé změny. V tom ale řadě podniků brání to, že v jejich skladech a obchodech je zbytečně mnoho "ležáků" − zboží, které se příliš neprodává. "Výhodnější je zmenšit sklady, zúžit počet položek a dívat se na to, co zákazník opravdu chce. Podstatou je neumožnit nakupujícímu, aby si vybíral ze 150 kusů, ale třeba jen z 50, to mu pořád bude stačit," říká Tomáš Formánek, odborník na řízení dodavatelských řetězců ze společnosti Logio.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Radek Novotný
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



