Investoři přestávají věřit oficiálním ekonomickým statistikám a snaží se najít jiný úhel pohledu, který jim poskytne konkurenční výhodu. Tržby, zisky, počty zákazníků už k ohodnocení společnosti nestačí, do popředí se tak dostávají alternativní data. Prodeje se odvozují z aktivit na zákaznických fórech nebo třeba na základě nákupu doplňků. Skutečné dopady koronaviru na čínskou ekonomiku se zase určují skrz míru smogu změřeného v Hongkongu, naplněnosti čínských aerolinek nebo rychlosti obměny inzerátů na lokálních realitních serverech. A pro indicie ohledně velkých fúzí a akvizic se zase sledují cesty privátních letadel topmanažerů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později