Nápad, nebo lidi? Pro investora jsou rozhodující oba faktory. Skvělý tým zaručí dobře odvedenou práci, ale průlomový a inovativní produkt může převážit nad nedostatkem zkušeností. Důležité je rozlišit mezi nositelem myšlenky a CEO start-upu.

Jak vypadá průměrný startupista?

Jak společnost Aspen Institut tak společnosti Keiretsu Forum Prague SE a PerfectCrowd se v průzkumech shodují na tom, že startuper je ve věku 20 - 39 let a má vysokoškolské vzdělaní.Pouze 19 procent start-upů má mezi zakladateli ženu. V průměru jde především o dvaatřicetiletého muže při zakládání start-upu, startupistům s rozjetým projektem bývá 35 let. Pouze sedm procent start-upů vydrží déle než pět let.

Neexistuje žádný trend v absolvovaných oborech studia. Vzhledem k tomu, že projekty jsou různého druhu, investoři se dívají na vzdělání startupistů pouze u velmi odborných projektů orientovaných na lékařství nebo vývoj produktu, který vyžaduje zkušenosti například v laboratoři.

Co je nejpalčivějším problémem start-upů?

Startupisté mají odborné znalosti a dovednosti. Dokážou realizovat hi-tech produkty, ale pokulhávají v sebeprosazení a marketingu produktu. "Největší problém vidím v přístupu lidí k podnikání a toleranci k riziku obecně. Toto je ta největší překážka, která převyšuje špatné zákony o ochraně duševního vlastnictví, obtížné zakládání společnosti, nepružné a složité právní prostředí obecně. Chybí zde touha dělat nové, nevyzkoušené věci, síla a energie být samostatný, velmi zásadně schází znalost toho, jak funguje podnikání globálně," soudí Hubert Palán v reportu společnosti Keiretsu Forum, zakladatel startupu ProductBoard.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66683650-start-up-neni-jen-prvotni-myslenka-ale-i-plan