O víkendu jsem se bavil s jedním z přátel z reklamního byznysu. Když jsme probírali situaci v jeho podniku, řekl, že v dnešní době ekonomického růstu musí prosperovat každý "blbec". Nechtěl jsem se pouštět do žádných hlubších diskusí, že to tak není a že znám mnoho firem, které potvrzují opak.
Proč firmy i jednotlivci v podnikání živoří či krachují i v období konjunktury, nejsou-li hloupí? Důvodů − jako u většiny dění v životě − je více. Předně bych vyzdvihl jedno slovo. Prodej. Můžete být sebešikovnější, ale pokud nedokážete prodat svůj produkt či službu, těžko budete mít dostatek zákazníků a odbytu. Ale nestačí mít dobrý produkt/službu a čekat, že si vás zákazník najde. Po zkušenostech z desítek projektů u našich klientů tvrdím, že až na jednotky případů si nikdo nepořídí váš produkt/službu, byť je sebelepší, pokud to "své" nedokážete prodat. I Elon Musk, který inspiruje mnoho podnikatelů, zjišťuje, že špičkové auto se neprodá samo.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jiří Jemelka
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



