Ještě před pár lety to byly značky, které ustrnuly ve 20. století. Microsoft byla firma spojená s Windows, jež dlouho nedokázala chytit jediný zásadnější trend. Dell zase značka desktopů, která v době smartphonů a tabletů neměla zákazníkům co nabídnout. Nálepku "retroznačky" si vysloužilo Nintendo, autor přenosné herní konzole Gameboy. Všechny tyto firmy však nyní, po letech přešlapování a zkoumání slepých uliček, začínají opět pomalu stoupat. Nezažívají sice tak dynamický vývoj jako střelci àla Uber či Airbnb a v podstatě už svým technologickým zaměřením patří do "staré ekonomiky". Přesto v poslední době zažívají nebývalý comeback. To, co Steve Jobs kdysi provedl monumentálním a mnohonásobně zdokumentovaným obrozením Applu, si nyní užívají též akcionáři Microsoftu, Dellu či Nintenda.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později