Ještě před pár lety to byly značky, které ustrnuly ve 20. století. Microsoft byla firma spojená s Windows, jež dlouho nedokázala chytit jediný zásadnější trend. Dell zase značka desktopů, která v době smartphonů a tabletů neměla zákazníkům co nabídnout. Nálepku "retroznačky" si vysloužilo Nintendo, autor přenosné herní konzole Gameboy. Všechny tyto firmy však nyní, po letech přešlapování a zkoumání slepých uliček, začínají opět pomalu stoupat. Nezažívají sice tak dynamický vývoj jako střelci àla Uber či Airbnb a v podstatě už svým technologickým zaměřením patří do "staré ekonomiky". Přesto v poslední době zažívají nebývalý comeback. To, co Steve Jobs kdysi provedl monumentálním a mnohonásobně zdokumentovaným obrozením Applu, si nyní užívají též akcionáři Microsoftu, Dellu či Nintenda.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.






