Pokud plánujete prázdniny po vlastní ose a nemáte stan, s vysokou pravděpodobností se s ní potkáte. Buď vám přímo zprostředkuje ubytování, nebo díky ní alespoň budete platit méně. Webová platforma Booking.com válcuje svět ubytovacích služeb. Hoteliéři ji nenávidí a zároveň ji ve velké většině případů potřebují. Firma, která má v Evropě na poli on-line zprostředkování ubytování 70procentní podíl, už fakticky pokryla celou planetu. Mamutí rezervační oddělení každý den zprostředkuje více než 1,5 milionu rezervací. Firma navíc proniká do segmentu sdílené ekonomiky, jejímž symbolem je v oblasti bydlení Airbnb.
"Během následujících tří let předpokládáme, že se sektor ubytování v privátní sféře globálně zdvojnásobí na 68 miliard," napsal loni pro CNBC Kevin Kopelman z finanční skupiny Cowen & Co. Podle něj tento růst předpokládá právě zapojení větších hráčů do nabídky nehotelového ubytování.
Booking.com jen za loňský rok utržil za zprostředkování krátkodobých pronájmů jednotlivých domů, bytů, chalup, jurt nebo iglú téměř tři miliardy dolarů, což je zhruba srovnatelné s Airbnb. Booking se zároveň inspiroval i prodejem zážitků, které nabízí turistům v místě cílové destinace. Po více než dvaceti letech fungování, kdy firma překreslila celý rezervační proces hotelového byznysu, tak její fungování dostalo další impulz.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



