Ještě než stačila pořádně dospět, musela se Jana Bínová vyrovnat s osudem. Dokázala to, a jak sama říká, právě osud jí dal sílu k podnikání. Dnes úspěšná podnikatelka, která vystudovala marketing, se před deseti lety rozhodla, že dá Čechům až na stůl zdravé potraviny z českých farem.
Podnikání pro ni nebylo nikdy velkou neznámou. Vyrůstala v podnikatelské rodině. "Rodiče si po revoluci založili soukromé podnikání v polygrafickém průmyslu. Společně s mladší sestrou jsme v tom vyrůstaly a připadalo nám normální, že se pracuje na maximum, často i o víkendech nebo třeba Vánocích," vzpomíná dvaatřicetiletá podnikatelka. Její vlastní tři firmy v současnosti utrží přes 60 milionů korun ročně a dávají práci více než pětadvaceti lidem. Že bude podnikat, přitom Janu Bínovou nikdy nenapadlo.
Koukali na nás jako na blázny
Jenomže k podnikání ji dovedly okolnosti. Když v 11 letech přišla o matku a o 10 let později i o otce, bylo jasné, že bude muset rychle najít způsob, jak se uživit. "Nakoplo mě to. Věděla jsem, že se o sebe musím postarat a že to musím zvládnout i ve 22 letech," popisuje. Už při studiu na vysoké škole náhodou zjistila, že v Anglii si lidé nechávají vozit zeleninu, ovoce nebo třeba maso od farmářů přímo až domů.
"V té době v Česku nefungovaly žádné farmářské trhy a sehnat české ovoce a zeleninu běžně v supermarketu bylo nemyslitelné, nemluvě o kvalitních mléčných produktech nebo třeba uzeninách," vypráví Bínová a dodává, že po službě, která byla v Anglii běžná, začala pátrat i doma. Když neuspěla, rozhodla se společně se svým manželem, že si ji zkrátka zařídí sami.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



