Ještě než stačila pořádně dospět, musela se Jana Bínová vyrovnat s osudem. Dokázala to, a jak sama říká, právě osud jí dal sílu k podnikání. Dnes úspěšná podnikatelka, která vystudovala marketing, se před deseti lety rozhodla, že dá Čechům až na stůl zdravé potraviny z českých farem.
Podnikání pro ni nebylo nikdy velkou neznámou. Vyrůstala v podnikatelské rodině. "Rodiče si po revoluci založili soukromé podnikání v polygrafickém průmyslu. Společně s mladší sestrou jsme v tom vyrůstaly a připadalo nám normální, že se pracuje na maximum, často i o víkendech nebo třeba Vánocích," vzpomíná dvaatřicetiletá podnikatelka. Její vlastní tři firmy v současnosti utrží přes 60 milionů korun ročně a dávají práci více než pětadvaceti lidem. Že bude podnikat, přitom Janu Bínovou nikdy nenapadlo.
Koukali na nás jako na blázny
Jenomže k podnikání ji dovedly okolnosti. Když v 11 letech přišla o matku a o 10 let později i o otce, bylo jasné, že bude muset rychle najít způsob, jak se uživit. "Nakoplo mě to. Věděla jsem, že se o sebe musím postarat a že to musím zvládnout i ve 22 letech," popisuje. Už při studiu na vysoké škole náhodou zjistila, že v Anglii si lidé nechávají vozit zeleninu, ovoce nebo třeba maso od farmářů přímo až domů.
"V té době v Česku nefungovaly žádné farmářské trhy a sehnat české ovoce a zeleninu běžně v supermarketu bylo nemyslitelné, nemluvě o kvalitních mléčných produktech nebo třeba uzeninách," vypráví Bínová a dodává, že po službě, která byla v Anglii běžná, začala pátrat i doma. Když neuspěla, rozhodla se společně se svým manželem, že si ji zkrátka zařídí sami.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později