Lenka Novotná: Až úspěch mě naučil odpočívat a říct si o radu
- čtěte ZDE
Adéla Zrubecká: Cesta Čechů k aromaterapii vedla přes Vlčí Horu
- čtěte ZDE
Ivana Šachová: Stejně se vždycky musím rozhodnout sama
- čtěte ZDE
Rehana Ježková: Podnikat jsem začala s dítětem v náručí
- čtěte ZDE
Nataša Foltánová: Peníze jsou prostředek, nikoliv účel
- čtěte ZDE
Jana Bínová: Na začátku byla chuť na opravdovou zeleninu
- čtěte ZDE
Ivana Beránková: Košile pro celou Evropu
- čtěte ZDE
Helena Franclová: Šlo mi o lidskost pro seniory
- čtěte ZDE
Darina Ermisová: Souboj s vlastní rodinou
- čtěte ZDE
Eva Šedinová: Továrnicí ze dne na den
- čtěte ZDE
Éra, kdy typickým představitelem podnikatele byl muž ve špičatých polobotkách, košili a s kufříkem, je tatam. Stále více podnikatelů má sukni, podpatky a kabelku. Počet žen, které se rozhodly vyměnit klasický zaměstnanecký poměr za vlastní byznys, raketově roste. Zatímco od roku 2011 do roku 2017 přibylo v Česku jen 5541 podnikatelů, žen podnikatelek se objevilo desetkrát víc − 54 063.
Proč tomu tak je? Podle Karla Havlíčka z Asociace malých a středních podnikatelů jsou ženy odolné, netrpí sebestředností a dokážou lépe vyhodnocovat riziko, což je předurčuje k úspěchu.
Týdeník Ekonom vybral deset žen, které se do vlastního podnikání pustily a staly se královnami svého oboru. Jejich příběhy jsou si v ledasčem podobné. Nechybí v nich sny a cílevědomost při jejich naplňování, ale ani bitvy s nedostatkem peněz, s předsudky okolí, nepřejícím osudem nebo sama se sebou. A nechybí v nich ani odvaha.
K výše zmíněným vlastnostem bychom ale mohli přidat ještě jednu. Ženy podnikatelky jsou, jak samy často říkají, "srdcařky". Možná že byznys někdy dělají s větší dávkou emocí než muži, na druhou stranu emoce k ženám i byznysu prostě tak trochu patří.
"Firmu jsme založili s manželem hned po revoluci, kdy byl na trhu nedostatek téměř všeho. Přijít s čímkoliv zajímavým za rozumnou cenu byla prakticky vždy záruka úspěchu."
Lenka Novotná, majitelka firmy Plastia, kterou proslavil samozavlažovací truhlík
"Těžké bylo hlavně prošlapávat cestičku aromaterapii a přírodní kosmetice, což byly věci českému zákazníkovi neznámé."
Adéla Zrubecká, spolumajitelka firmy Nobilis Tilia zaměřující se na aromaterapii
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později