Lenka Novotná: Až úspěch mě naučil odpočívat a říct si o radu
- čtěte ZDE
Adéla Zrubecká: Cesta Čechů k aromaterapii vedla přes Vlčí Horu
- čtěte ZDE
Ivana Šachová: Stejně se vždycky musím rozhodnout sama
- čtěte ZDE
Rehana Ježková: Podnikat jsem začala s dítětem v náručí
- čtěte ZDE
Nataša Foltánová: Peníze jsou prostředek, nikoliv účel
- čtěte ZDE
Jana Bínová: Na začátku byla chuť na opravdovou zeleninu
- čtěte ZDE
Ivana Beránková: Košile pro celou Evropu
- čtěte ZDE
Helena Franclová: Šlo mi o lidskost pro seniory
- čtěte ZDE
Darina Ermisová: Souboj s vlastní rodinou
- čtěte ZDE
Eva Šedinová: Továrnicí ze dne na den
- čtěte ZDE
Éra, kdy typickým představitelem podnikatele byl muž ve špičatých polobotkách, košili a s kufříkem, je tatam. Stále více podnikatelů má sukni, podpatky a kabelku. Počet žen, které se rozhodly vyměnit klasický zaměstnanecký poměr za vlastní byznys, raketově roste. Zatímco od roku 2011 do roku 2017 přibylo v Česku jen 5541 podnikatelů, žen podnikatelek se objevilo desetkrát víc − 54 063.
Proč tomu tak je? Podle Karla Havlíčka z Asociace malých a středních podnikatelů jsou ženy odolné, netrpí sebestředností a dokážou lépe vyhodnocovat riziko, což je předurčuje k úspěchu.
Týdeník Ekonom vybral deset žen, které se do vlastního podnikání pustily a staly se královnami svého oboru. Jejich příběhy jsou si v ledasčem podobné. Nechybí v nich sny a cílevědomost při jejich naplňování, ale ani bitvy s nedostatkem peněz, s předsudky okolí, nepřejícím osudem nebo sama se sebou. A nechybí v nich ani odvaha.
K výše zmíněným vlastnostem bychom ale mohli přidat ještě jednu. Ženy podnikatelky jsou, jak samy často říkají, "srdcařky". Možná že byznys někdy dělají s větší dávkou emocí než muži, na druhou stranu emoce k ženám i byznysu prostě tak trochu patří.
"Firmu jsme založili s manželem hned po revoluci, kdy byl na trhu nedostatek téměř všeho. Přijít s čímkoliv zajímavým za rozumnou cenu byla prakticky vždy záruka úspěchu."
Lenka Novotná, majitelka firmy Plastia, kterou proslavil samozavlažovací truhlík

"Těžké bylo hlavně prošlapávat cestičku aromaterapii a přírodní kosmetice, což byly věci českému zákazníkovi neznámé."
Adéla Zrubecká, spolumajitelka firmy Nobilis Tilia zaměřující se na aromaterapii

Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



