Ženy a jejich byznys

Lenka Novotná: Až úspěch mě naučil odpočívat a říct si o radu
-
čtěte ZDE

Adéla Zrubecká: Cesta Čechů k aromaterapii vedla přes Vlčí Horu
-
čtěte ZDE

Ivana Šachová: Stejně se vždycky musím rozhodnout sama
-
čtěte ZDE

Rehana Ježková: Podnikat jsem začala s dítětem v náručí
-
čtěte ZDE

Nataša Foltánová: Peníze jsou prostředek, nikoliv účel
-
čtěte ZDE

Jana Bínová: Na začátku byla chuť na opravdovou zeleninu
-
čtěte ZDE

Ivana Beránková: Košile pro celou Evropu
-
čtěte ZDE

Helena Franclová: Šlo mi o lidskost pro seniory
-
čtěte ZDE

Darina Ermisová: Souboj s vlastní rodinou
-
čtěte ZDE

Eva Šedinová: Továrnicí ze dne na den
-
čtěte ZDE

Éra, kdy typickým představitelem podnikatele byl muž ve špičatých polobotkách, košili a s kufříkem, je tatam. Stále více podnikatelů má sukni, podpatky a kabelku. Počet žen, které se rozhodly vyměnit klasický zaměstnanecký poměr za vlastní byznys, raketově roste. Zatímco od roku 2011 do roku 2017 přibylo v Česku jen 5541 podnikatelů, žen podnikatelek se objevilo desetkrát víc − 54 063.

Proč tomu tak je? Podle Karla Havlíčka z Asociace malých a středních podnikatelů jsou ženy odolné, netrpí sebestředností a dokážou lépe vyhodnocovat riziko, což je předurčuje k úspěchu.

Týdeník Ekonom vybral deset žen, které se do vlast­ního podnikání pustily a staly se královnami svého oboru. Jejich příběhy jsou si v ledasčem podobné. Nechybí v nich sny a cílevědomost při jejich naplňování, ale ani bitvy s nedostatkem peněz, s předsudky okolí, nepřejícím osudem nebo sama se sebou. A nechybí v nich ani odvaha.

K výše zmíněným vlastnostem bychom ale mohli přidat ještě jednu. Ženy podnikatelky jsou, jak samy často říkají, "srdcařky". Možná že byznys někdy dělají s větší dávkou emocí než muži, na druhou stranu emoce k ženám i byznysu prostě tak trochu patří.


Lenka Novotná, majitelka firmy Plastia, kterou proslavil samozavlažovací truhlík
Ilustrace: Nikkarin

"Firmu jsme založili s manželem hned po revoluci, kdy byl na trhu nedostatek téměř všeho. Přijít s čímkoliv zajímavým za rozumnou cenu byla prakticky vždy záruka úspěchu."

Lenka Novotná, majitelka firmy Plastia, kterou proslavil samozavlažovací truhlík

jarvis_5c7fe12a498ec24570604b13.jpeg
Ilustrace: Nikkarin

"Těžké bylo hlavně prošlapávat cestičku aromaterapii a přírodní kosmetice, což byly věci českému zákazníkovi neznámé."

Adéla Zrubecká, spolumajitelka firmy Nobilis Tilia zaměřující se na aromaterapii

jarvis_5c7fe12b498ec24570604b17.jpeg
Ilustrace: Nikkarin

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 50 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66508920-jak-delaji-byznys-zeny