Sedmatřicetiletý Josef Trnka byl už jako batole odložen do kojeneckého ústavu. Dětský domov v Chomutově, kde vyrůstal, pak opustil až jako dospělý. "Bylo pro mě těžké uplatnit se na pracovním trhu, vstoupit do běžného chodu života. Zároveň jsem se na přelomu tisíciletí dostal do finanční tísně," přiznává. Na řešení svých problémů byl Josef tehdy sám. Projekty, které by se zaměřovaly na problémy dětí opouštějících dětské domovy, teprve vznikaly.
Josef nakonec zakotvil v Praze, kde brigádně vypomáhal v Nadaci Terezy Maxové dětem. Právě na jeho příběhu pak vznikla před necelým rokem brožura projektu To dáš!, která radí, jak se vypořádat s nástrahami pracovního trhu nejenom mladým lidem, ale i matkám z azylových domů.
Odborné právní služby, které mohou právníci věnovat buď mladým lidem, anebo kampaním, jež mohou situaci změnit, jsou opravdu nesmírně přínosné.
"Dát někomu práci je jedna z nejvyšších forem charity. Vytvoříte člověka, dáte mu možnost samostatně fungovat, vydělat si peníze a stát pevně na svých nohou," popisuje ředitelka Nadace Terezy Maxové dětem Terezie Sverdlinová hlavní důvod, proč projekt ve spolupráci s česko-slovenskou pobočkou Coca-Cola HBC a společností Accenture vznikl.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později