Dovolte mi otázku: "Je užitečný oheň?" Na skautském výletě, pokud si chcete uvařit čaj, se oheň pod kotlík hodí, je užitečný. Hoří-li nám střecha domu, pak užitečný není. Oheň je dobrý sluha, a špatný pán. To mimochodem platí pro mnoho skutečností kolem nás - ano, i o výše zmíněných poradách.
Velmi často se v praxi setkávám s tím, že firma nemá žádné porady. Pouze "zákulisní" a "chodbovou" komunikaci. "Není nás tady zase tolik, abychom si věci nemohli říct, když se potkáme na chodbě." "Jsme stále spolu, takže se bavíme o všem a nepotřebujeme porady." " Kdysi jsme měli dobré předsevzetí a porady jsme zkoušeli zavést, ale nějak to nefungovalo, šlo to do ztracena." Za těmito a mnoha dalšími argumenty, proč porady nedělat, slyším: chybí nám disciplína, know-how, jak vést porady efektivně, či manažerská kompetentnost, jak ve finále řídit celou firmu. Můžete samozřejmě vést svou firmu či tým živelně. A jistě bychom našli pár firem, které fungují, třebaže nemají napříč podnikem funkční systém porad. V realitě se však setkávám s tím, že pokud narazíme na firmu, kde chybí rozumný systém porad, pak vázne komunikace a předávání informací, často se nedotahují úkoly, více se o věcech mluví, než dělá, firma má chabé výsledky. Nefungují porady, nefunguje firma.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později