Britský výrobce supersportovních aut představil svůj nový top model. Po hybridním McLarenu P1, který před lety šokoval svými výkony i nízkou spotřebou, přišel čas na závodní speciál, se kterým ale bude možné vyrazit i na běžné silnice. Auto se navíc jmenuje po slavném závodníkovi, který je dodnes považován za jednoho z nejlepších pilotů formule 1 všech dob − Ayrtonu Sennovi.
Nový McLaren Senna sice vzhledově navazuje na svého předchůdce, ale už od prvního pohledu je patrné, že u něj hlavní roli hraje aerodynamika. Té se podřídily jeho tvary doplněné o velký práh vpředu, řadu žaber nebo masivní přítlačné křídlo, které mění svou výšku a sklon podle potřeby tak, aby dosáhlo co nejlepšího přítlaku.
O tom, že jde o speciál zaměřený hlavně na jízdu po závodních okruzích, svědčí i specifická kola s centrální maticí, která se používají právě při závodech díky možnosti co nejrychlejší výměny. Pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo jsou také připraveny spíš na závodní trať, ale je s nimi možné vyjet i do provozu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



