V posledních několika letech se se středně velkými pick-upy roztrhl pytel. Do kategorie, která zatím v Evropě neměla příliš velký věhlas, se pouští i značky, které o ní předtím ani neuvažovaly. Jednou z nich je i Renault se svým novým modelem Alaskan. Postavit povedené auto na práci, reprezentaci i do terénu není nic lehkého, a tak na pomoc přivolal koncernového sourozence Nissan Navara. Ten je mezi pick-upy už dvacet let, a tak mohl předal dobře propracovanou techniku.
Z boku i pohledu na zadní partie znalci příbuznost s Navarou poznají. Jedinou zásadnější změnou je totiž příď vozu. Ta je nápaditá, výrazná a se vší parádou připomíná velká SUV. Alaskan naznačuje, že nebude jen čistě pracovním nástrojem, jako je například konkurenční Mitsubishi L200, ale poslouží i pro reprezentaci těm, kteří rádi velká auta.
Auto má ale velký potenciál k praktickému využití, zejména díky svým rozměrům. Na délku měří bez jednoho milimetru 5,4 metru. Korba má pak 1578 mm na délku a na šířku 1560 mm. Vedle toho je vybavena třemi praktickými kolejnicemi s pěti posuvnými uchy, díky kterým budete dobře fixovat náklad. Dá se dokoupit i celá řada doplňků od boxu na nářadí přes úložný systém, kryty korby nebo kompletní hard-top vhodný pro rodinné využití. Příjemným detailem je také tlumič otevírání zadních sklopných dveří, takže se není potřeba bát neustálého bouchání. Na vyklopenou příčku si lze stoupnout, unese dva metráky.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



